  • 1. Data: 2006-02-23 07:20:47
    Temat: Podmiot jest platnikiem VAT - zwolniony ...
    Od: "Marsjusz" <m...@o...pl>

    Witajcie

    Kontrahent wystawil mi fakture VAT na uslugi remontowe z dnia 31.12.2005
    (netto + 22%VAT = brutto)
    Cos mi facet podpada, wiec zwrocilem sie do US o informacje czy jest on
    zarejestrowany jako platnik VAT'u.
    Wczoraj dostalem informacje o podatniku:
    "... podatnik jest zarejestrowany jako płatnik VAT - zwolniony"

    Co to dla mnie oznacza, czy mam prawo odliczyc VAT ??
    Czy faktura jest wlasciwie wystawiona ??
    Co oznacza "... platnik VAT - zwolniony" ??

    Dzieki
    MC

  • 2. Data: 2006-02-23 11:05:25
    Temat: Re: Podmiot jest platnikiem VAT - zwolniony ...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Feb 2006, Marsjusz wrote:

    > Co oznacza "... platnik VAT - zwolniony" ??

    Że nie ma prawa wystawienia faktury zewnętrznej z kwotą VAT
    bo VATu nie płaci (jest zwolniony).
    Podatnik moze być zwolniony przedmiotowo - ale wtedy zwolniony
    jest nie on a rzeczy/usługi które sprzedaje, więc tekst IMHO
    nie powinien tak brzmieć.

    > Czy faktura jest wlasciwie wystawiona ??

    Mi się nie widzi...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-02-23 14:23:40
    Od: "Marsjusz" <m...@o...pl>

> [...]
    > Podatnik moze być zwolniony przedmiotowo - ale wtedy zwolniony
    > jest nie on a rzeczy/usługi które sprzedaje, więc tekst IMHO

    bylem w US, macie racje
    gosc nie ma prawa wystawiac faktur VAT
    moja ksiegowa juz robi korekte deklaracji
    Ciekawe czy numer na FVAT 38/05 oznacza, ze wpisał nr z głowy, czy ze 37
    firm (osob) zostalo wpakowanych na mine ?? (pytanie retoryczne)

    Pozdr.
    MC

  • 4. Data: 2006-02-23 15:11:48
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 23 lut o godzinie 15:23, na pl.soc.prawo.podatki, Marsjusz
    napisał(a):

    > bylem w US, macie racje
    > gosc nie ma prawa wystawiac faktur VAT
    > moja ksiegowa juz robi korekte deklaracji

    A co z kasą którą mu zapłaciłeś /chodzi mi o kwotę VATu/?
    W końcu facet Cię wykolegował na tą kwotę.

    > Ciekawe czy numer na FVAT 38/05 oznacza, ze wpisał nr z głowy, czy ze 37
    > firm (osob) zostalo wpakowanych na mine ?? (pytanie retoryczne)

    I dlaczego maja ponosić z tego tytułu konsekwencję?
    Przecież gwoli ścisłości, zarówno Ty jak i ewentualnie inni, zapłaciliście
    fizycznie za faktury (zakładamy na razie że tak było/ - więc dlaczego masz
    sprawdzać każda fakturę czy została przez kogoś wystawiona prawidłowo?
    Zapłaciłeś VAT - dlaczego masz nie odliczyć go?

    IMO - całą odpowiedzialność za "przekręt" powinien ponieść wystawca takiej
    faktury.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 5. Data: 2006-02-23 19:29:21
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 23 Feb 2006 16:11:48 +0100, Artur Ch. napisał(a):

    > IMO - całą odpowiedzialność za "przekręt" powinien ponieść wystawca takiej
    > faktury.

    Zgadzam się - powinien !! ale niestety może nie ponieść zgodnie z naszymi
    przepisami ;((

    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2006-02-28 19:12:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Feb 2006, Artur Ch. wrote:

> [...]
    > Zapłaciłeś VAT - dlaczego masz nie odliczyć go?
    >
    > IMO - całą odpowiedzialność za "przekręt" powinien ponieść wystawca takiej

    Stan jest taki: pieniądze na VAT gdzieś "zniknęły" i ktoś
    jest poszkodowany.
    Ustawodawca uznał że poszkodowanym jest ten co przyjął "lewą"
    fakturę - on ma zapłacić VAT Skarbowi Państwa, a o swoją szkodę
    może sądzić się cywilnie ze sprzedawcą.
    Nie krzycz na mnie...
    Widziałem dostatecznie duzo głosów (na grupie .prawo) że rozwiązanie
    przeciwne "zachęca do przekrętów". Mogę na jakieś skromne 99,98%
    obstawić że takie głosy padały ze strony pracowników. Co z tego.
    Ustawodawca naprawdę wyraża "wolę ludu"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)