  • 1. Data: 2008-09-02 14:02:28
    Temat: Samochód z UE rok 2008 a VAT ??
    Od: "Krzysztof" <K...@b...pl>

    Witam
    Mam taki przypadek

    Mam na oku prawie nowe auto lekko uderzone z przodu
    rocznik 2008 I rejestracja 25 kwietnia 2008
    przebieg 1854 km
    Kobietka odebrała te auto z Salonu 2 maja
    pojeździła 2 miesiące i zrobiła mu "kuku"

    Samochód sprzedaje znajomy handlarz w Niemczech,
    ale niestety nie zna się na polskich przepisach ( ja też nie do końca)
    Kupuje osoba prywatna ( nie firma) poprzez umowę kupna sprzedaży
    z ceną brutto ( bez wyszczególniania stawki VAT).

    Czy sprowadzając te auto do Polski mam obowiązek zapłacić VAT 22%
    czy nie ??

    Z góry dzięki za wszelkie info
    i proszę o pomoc
    Pozdro
    Krzysztof

  • 2. Data: 2008-09-02 15:50:16
    Temat: Re: Samochód z UE rok 2008 a VAT ??
    Od: r...@o...pl

    On 2 Wrz, 16:02, "Krzysztof" <K...@b...pl> wrote:
> [...]
    > z ceną brutto ( bez wyszczególniania stawki VAT).
    >
    > Czy sprowadzając te auto do Polski mam obowiązek zapłacić VAT 22%

    IM*V*HO tak - od nowych srodkow transportu zawsze placi kupujacy.
    Przy czym chyba niemieckiego VAT w takim ukladzie nie powinienes miec
    naliczonego(a raczej miec naliczone 0%).
    Ale to tak z glowy, trzeba by zajrzec do ustawy.