  • 1. Data: 2008-09-01 17:27:30
    Temat: Darowizna komputera dla szkoly?
    Od: "henkf1" <h...@i...pl>

    Witam
    Czy moglby ktos z Panstwa wyjasnic mi jak wyglada sprawa z darowizna dla
    skoly?
    Otóż co jakis czas odwiedzam mala gminna szkole podstawowa (ok 100 dzieci)
    ,poznaje realia i problemy takiej szkolki.Ostatnio dowiedzialem sie,ze w
    szkole bylby potrebny komputer dla sekretarki.Pomyslalem,ze poszperam w
    swych czesciach komputerowych, popytam ,cos zorganizuje.Mam szanse dostac do
    przekazania dla szkoly komputer(lekko go uzupelnie o pewne podzespoly),ktory
    z powodzeniem przyda sie w tej placowce.Powstaje jednak pytanie na jakiej
    zasadzie szkola ma przyjac taka darowizne od osoby prywatnej?Czy bedzie
    potrzebna jakas dokumentacja mowiaca o pochodzeniu tego sprzetu ?Czy
    wystarczy emailowa korespondenja ,ze ktos(tu imie i nazawisko)przekazuje
    komputer?Czy bedzie potrzebna od takiej osoby dokumentacja,rachunki zakupu
    kiedys tego sprzetu, jego pochodzenia? Trudno uzyskac dokumenty sprzetu,
    ktory kupiono lata temu,albo sprzetu, ktory powstaje z przeroznych
    wyszperanych zrodel,typu "czesci lezace w piwnicy..."
    Dziekiuje za wyjasnienie tej kwestii
    pozdrawiam
    Artur

  • 2. Data: 2008-09-01 20:58:41
    Temat: Re: Darowizna komputera dla szkoly?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Sep 2008, henkf1 wrote:

    > Witam
    > Czy moglby ktos z Panstwa wyjasnic mi jak wyglada sprawa z darowizna dla
    > skoly?

    Nie :O
    Piszę co wiem, co nie znaczy że wiem co piszę ;), ze szkołami
    zazwyczaj nie mam do czynienia.

> [...]
    > z powodzeniem przyda sie w tej placowce.Powstaje jednak pytanie na jakiej
    > zasadzie szkola ma przyjac taka darowizne od osoby prywatnej?

    Zwyczajnej :)
    Dla szkoły darowizna będzie przychodem, dla instytucji nie ma odrębnego
    podatku od darowizn.
    Ale jako że będzie to przychód przeznaczony na "cele statutowe"
    (niewątpliwie w przypadku szkoły będzie to się jakoś inaczej
    nazywało), to IMO będzie zwolniony z podatku: szkoła ma go wykazać
    w przychodach i tyle.
    Było na grupie, spróbuj znaleźć w archiwach.
    Uprzedzam, że z googlem przedostatnio działo się źle, a ostatnio
    to już zupełnie są cyrki - na zapytanie na które powinny być
    setki trafień znajduje ze trzy...
    Czyli najlepiej archiwum pobrać z archiwów serwerów i przeszukać
    osobiście na własnym kompie :]

    > Czy bedzie
    > potrzebna jakas dokumentacja mowiaca o pochodzeniu tego sprzetu ?Czy
    > wystarczy emailowa korespondenja ,ze ktos(tu imie i nazawisko)przekazuje
    > komputer?

    Zdecydowanie lepiej, jakby był "papier".

    > Czy bedzie potrzebna od takiej osoby dokumentacja,rachunki zakupu
    > kiedys tego sprzetu, jego pochodzenia?

    IMO niekoniecznie. Oświadczenie w postaci wzmianki w dokumencie
    darowizny: "daruję osobiście posiadany komputer..." jak na mój gust
    zdecydowanie wystarczy.
    JAKBY jeszcze cóś było to dobrze, a nie ma to nie ma.

    pzdr, Gotfryd
    (DG, KPiR, VAT itepe, nie doradca)

  • 3. Data: 2008-09-02 07:52:39
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Przede wszystkim to podaruj Radzie Rodziców tej szkoły, reszta bez zmian.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-09-02 08:22:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Sep 2008, 666 wrote:

    > Przede wszystkim to podaruj Radzie Rodziców tej szkoły, reszta bez zmian.
    > JaC

    Nie masz lepszych pomysłów?
    Rada rodziców będzie mu BARDZO wdzięczna za nałożenie obowiązku
    prowadzenia uproszczonego rozliczenia CIT :D
    No i NIP musi zdobyć, a niewykluczone że REGON też.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-09-02 18:25:55
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Nie masz lepszych pomysłów?
    > Rada rodziców będzie mu BARDZO wdzięczna za nałożenie obowiązku
    > prowadzenia uproszczonego rozliczenia CIT :D
    > No i NIP musi zdobyć, a niewykluczone że REGON też.
    Rada rodziców to zły pomysł chyba również dlatego, że rada rodziców ze
    swoich środków nie może utrzymywać szkoły a wyposażenie sekretarki do takich
    by się zaliczało.

    Piszesz umowę darowizny. Wyceniasz. Wpisujesz na umowę kto i komu co i za
    ile daje. jak nie znasz ceny - popatrz na pewien serwis aukcyjny.
    Z twojej strony to tyle.
    Ze strony szkoły księgowa już powinna wiedzieć co z tym zrobić. Zależy to od
    polityki rachunkowości czy będzie księgowane jako środek trwały czy jako
    wyposażenie. Tak czy tak jest to ich przychodem który wykazują na koniec
    roku w sprawozdaniu "rachunku zysków i strat". Ostatnio modny był temat
    przekazania komputerów chyba przez men dla placówek oświatowych. 99%
    obdarowanych źle to zrobiła.

    Tylko jeżeli chcesz, żeby to była przydatna darowizna postaraj się dać z
    legalnym oprogramowaniem - żeby potem ktoś cię nie ścigał że nie ma windowsa
    czy licencji na office.
    Szkoła jako jednostka (zakład) budżetowa nie płaci żadnych podatków od
    darowizn więc oni tylko wykazują jako przychód.

    --
    PawełJ