  • 1. Data: 2004-01-02 10:25:47
    Temat: elektroniczne deklaracje
    Od: "Michał Lesiak (bler)" <m...@b...eu.org>

    Ludzie,

    W ustawie o ordynacji podatkowej stoi zapis mowiacy, ze "o ile odrebne
    przepisy nie okreslaja inaczej" od 01.01.2004 deklaracje podatkowe moga byc
    skladane w formie elektronicznej. Jako ze nie znalazlem zadnych przepisow
    wykonawczych do tego, rozumiem, ze przepis ten jest martwy, mam racje?

    --
    M.

  • 2. Data: 2004-01-02 10:37:22
    Temat: Re: elektroniczne deklaracje
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Michał Lesiak (bler) napisał:

> [...]
    > skladane w formie elektronicznej. Jako ze nie znalazlem zadnych przepisow
    > wykonawczych do tego, rozumiem, ze przepis ten jest martwy, mam racje?

    Niestety tak. I żeby tylko ten.
    To nasza polska specjalność - ustawa obowiązuje ale wystarczy że
    minister któremu ona się nie podoba ociąga sie w wydaniem przepisow
    wykonawczych i mamy dyktaturę biurokracji zamiast demokracji.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-02 13:09:55
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    W wiadomości <news:bt3hm2$2kl$2@atlantis.news.tpi.pl>
    dnia 2 styczeń 2004, Maddy wstukał(a)

> [...]
    > minister któremu ona się nie podoba ociąga sie w wydaniem przepisow
    > wykonawczych i mamy dyktaturę biurokracji zamiast demokracji.

    IMHO to:
    - ZUS nie chce przekazać US *tajemnicy* związanej z specyfikacji
    technicznej protokołu przekazu elektronicznego KSI MAIL
    - Prokom nie ma wolnych mocy przerobowych
    - brakuję nastepców Lwa...
    - ... i niekaranych do kolejnej Komisji

    BPNMSP
    --
    Tomasz Nycz
    Czasami, z nieznanych przyczyn, powstaje synapsa pomiędzy ośrodkiem

  • 4. Data: 2004-01-02 13:15:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik 'Tom N' napisał:
> [...]
    > technicznej protokołu przekazu elektronicznego KSI MAIL
    > - Prokom nie ma wolnych mocy przerobowych

    Teoretycznie do wysyłania deklaracji droga elektroniczną wystarczyłby
    zwykły podpis elektroniczny, nie jakis specjalny, skarbowy.
    Ale oczywiście zwykły podpis elektroniczny tez nie ma jeszcze przepisów
    wykonawczyc i istnieje tylko wirtualnie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-01-02 14:34:15
    Od: "Michał Lesiak (bler)" <m...@b...eu.org>

    Maddy <m...@e...com.pl> wrote in

> [...]
    > Ale oczywiście zwykły podpis elektroniczny tez nie ma jeszcze
    > przepisów wykonawczyc i istnieje tylko wirtualnie.

    Podpis nie dziala? a dalbym sie zabic, ze tak :) Ponizej pisze, zakladajac
    ze mozemy podpisac elektronicznie.

    Anyway, ustawie jest wlasnie o tym mowa, ze deklaracja ma byc przeslana
    elektronicznie i podpisana cyfrowo.

    Przegladajac dalej ustawe o ordynacji, art. 12, par. 6, pkt 1 mówi, ze
    termin zlozenia papierka jest zachowany, jesli dokument zostal wsylany w
    formie elektronicznej. Skoro "odrebne przepisy nie stanowia inaczej", to
    moze mozna by na bezczelnego pojsc do US i zapytac sie na jakiego meila
    wysylac deklaracje? :)
    Problem bylby tylko z formatem, ale to chyba daloby sie zrobic (na stronie
    minfin chyba sš wzory deklaracji w .doc).

    --
    M.

  • 6. Data: 2004-01-02 15:01:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Michał Lesiak (bler) napisał:

    > Podpis nie dziala? a dalbym sie zabic, ze tak :) Ponizej pisze, zakladajac
    > ze mozemy podpisac elektronicznie.
    A masz juz swój klucz?

    > Problem bylby tylko z formatem, ale to chyba daloby sie zrobic (na stronie
    > minfin chyba sš wzory deklaracji w .doc).

    A tam doc. OO Slicznie eksportuje do na PDFa.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-01-02 15:14:15
    Od: "Michał Lesiak (bler)" <m...@b...eu.org>

    Maddy <m...@e...com.pl> wrote in

    > A masz juz swój klucz?

    Mialem czas jakis, ostatnio mi cos napisalo ze mi wlasnie wyekspirowal.

    --
    M.

  • 8. Data: 2004-01-02 17:52:35
    Od: "daryusz" <d...@g...pl>

    Michał Lesiak napisał:

    > W ustawie o ordynacji podatkowej [...]

    Tylko nie bijcie :-)
    ale to nie jest "ustawa o ordynacji podatkowej"
    tylko "Ustawa Ordynacja podatkowa"

    daryusz

  • 9. Data: 2004-01-02 22:33:43
    Od: "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl>

    > (...)
    > Teoretycznie do wysyłania deklaracji droga elektroniczną wystarczyłby
    > zwykły podpis elektroniczny, nie jakis specjalny, skarbowy.

    Jak wygenerować "zwykły podpis elektroniczny" ? :)

    M.K.

  • 10. Data: 2004-01-02 22:41:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marcin,