  • 1. Data: 2004-01-02 09:07:01
    Temat: Opodatkowanie Lombardu
    Od: "...................AA........................" <acom2(skasuj_to)@o2.pl>

    Witam

    Chciałbym rozpocząć prowadzenie lombardu i mam od różnych osób różne
    informacje, chciałbym prosić praktyków o pomoc:
    1. Czy prowadzący lombard musi być Vatowcem?
    2. Czy musi mieć kasę fiskalną, a jeśli tak to od którego momentu?

    Jeśli nie sprawi to problemu prosze o odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2004-01-02 11:24:59
    Temat: Re: Opodatkowanie Lombardu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2004, ...................AA........................ wrote:
    [...]
    >+ informacje, chciałbym prosić praktyków o pomoc:

    wKF: nie jestem "praktykiem lobmardu" :)

    >+ 1. Czy prowadzący lombard musi być Vatowcem?

    A nie może to zależeć od tego co przyjmuje ?
    Ze zwolnienia z VAT wyłączona jest np. sprzedaż wyrobów "z metali
    szlachetnych lub z udziałem tych metali".
    Ciekaw jestem czy to dotyczy też sprzedaży "zastawu" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-02 12:52:37
    Od: "................AA...................." <acom2(skasuj_to)@o2.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > szlachetnych lub z udziałem tych metali".
    > Ciekaw jestem czy to dotyczy też sprzedaży "zastawu" :)

    Są tacy którzy twierdza ze kazdy!!! lombard ma płacić VAT od uzyskanych
    odsetek.

    Andrzej

  • 4. Data: 2004-01-05 09:16:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2004, ................AA.................... wrote:
    [...]
    >+ > >+ 1. Czy prowadzący lombard musi być Vatowcem?
    >+ >
    >+ > A nie może to zależeć od tego co przyjmuje ?
    [...]
    >+ Są tacy którzy twierdza ze kazdy!!!

    A podali podstawę ?
    To jest możliwe, ale warto wiedzieć z czego wynika !
    Ja sobie tylko przypominam bardziej restrykcyjne wymogi dotyczące
    prowadzenia ewidencji opisane w rozp. ds KPiR. Ale może...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-01-05 18:51:57
    Od: "................AA...................." <acom2(skasuj_to)@o2.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > Ja sobie tylko przypominam bardziej restrykcyjne wymogi dotyczące
    > prowadzenia ewidencji opisane w rozp. ds KPiR. Ale może...

    Chyba mieli racje!!!!!!!

    Wyrok NSA
    z dnia 25 stycznia 2002 r.
    (I SA/Łd 471/2000)
    Przewodniczący: Sędzia NSA A. Świderska.
    Sędziowie: NSA B. Klimowicz, del. SO A. Cudak (sprawozdawca).

    Przedsiębiorca prowadzący działalność w zakresie lombardów, nie będący
    bankiem, od tych usług musi płacić podatek od towarów i usług oraz w
    konsekwencji nie może korzystać ze zwolnienia przewidzianego w art. 3 ust. 1
    pkt 5 lit. a ustawy o opłacie skarbowej.

    Pod rządami ustawy z dnia 31 stycznia 1989r. - Prawo bankowe (Dz.U. z
    1992r., Nr 72, poz. 359 z późn. zm.) podatnik udzielający pożyczek w ramach
    lombardu, bez licencji bankowej, nie może korzystać ze zwolnienia
    przewidzianego w § 68 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów w
    sprawie opłaty skarbowej (Dz.U. Nr 136, poz. 705 z późn. zm.).

    Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu w dniu 25 stycznia 2002 r.
    sprawy ze skargi Spółki z o.o. "A" w Ł. na decyzję Izby Skarbowej w Ł. z
    dnia 25 lutego 2000 r. w przedmiocie opłaty:
    oddala skargę.

  • 6. Data: 2004-01-05 19:30:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2004, ................AA.................... wrote:

> [...]
    >+ > >+ > A nie może to zależeć od tego co przyjmuje ?
    >+ > [...]
    >+ > >+ Są tacy którzy twierdza ze kazdy!!!

    Umhm... nie wykluczam, ale to co podałeś nijak nie dowodzi rzeczonej
    tezy :) Jedziemy:

> [...]
    >+ konsekwencji nie może korzystać ze zwolnienia przewidzianego w art. 3 ust. 1
    >+ pkt 5 lit. a ustawy o opłacie skarbowej.

    Opłata skarbowa ma się do VAT jak pięść do nosa: jest pewien
    związek :) o czym za chwilę, ale komplementarny (albo/albo).
    Nadto - sprawa jest na tyle stara, że przepisy się nieco
    nam pozmieniały :), a dokładniej: pożyczki i podobne operacje
    finansowe podlegają aktualnie pod PCC - podatek od czynności
    cywilnoprawnych (a nie opłatę :)).
    Jest tak, że jeśli *jakaś transakcja* podlega pod VAT - to
    jest zwolniona z PCC. Ale akurat pożyczka dotąd pod VAT *nie
    podlega*, więc... nie będąc bankiem trzeba płacić PCC przy
    pożyczce ! Każdej !
    FYI: VAT od prowizji to 22% podstawy, zaś PCC to 2% kwoty
    pożyczki.

    Krótko mówiąc: ta kula to nie w ten płot :) (co oczywiście
    nie wyklucza że *może* istnieć nieznane mi ograniczenie na
    "VATowość" lombardu).
    IMHO - VAT ma wymiar praktyczny: chcesz utrzymać lombard
    mając *obrót* poniżej 40 000 zł ?? To ile na tym zarobisz ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-01-05 22:02:13
    Od: "................AA...................." <acom2(skasuj_to)@o2.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > IMHO - VAT ma wymiar praktyczny: chcesz utrzymać lombard
    > mając *obrót* poniżej 40 000 zł ?? To ile na tym zarobisz ?

    No tak na początek to lepiej chyba tego Vat-u nie płacić niż płacić.
    chyba że jest inaczej?

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 8. Data: 2004-01-06 18:22:53
    Od: "................AA...................." <acom2(skasuj_to)@o2.pl>

    Użytkownik "................AA...................." <acom2(skasuj_to)@o2.pl>
    napisał w wiadomości news:btcmfu$eb7$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    ezjan.zabrze.pl...

    > ust. 1

    > No tak na początek to lepiej chyba tego Vat-u nie płacić niż płacić.

    Byłem w US i...........
    Z VAT-em uzgodniłem z Panią z okienka że........ muszę jeśli będę miał złoto
    bo obrót metalami szlachetnymi jest VAT-owany i juz.
    Ale......... doszliśmy do innego problemu, od którego momentu kasa fiskalna
    i ........... bardzo grzeczna Pani(naprawdę tak było) wymiekła i poprosiła
    mnie o kontakt jutro, co z pewnością uczynię.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 9. Data: 2004-01-06 20:09:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, ................AA.................... wrote:
    [...]
    >+ Byłem w US i...........
    >+ Z VAT-em uzgodniłem z Panią z okienka że........ muszę jeśli będę miał złoto
    >+ bo obrót metalami szlachetnymi jest VAT-owany i juz.

    No to się zgadza z początkiem wątku.

    >+ Ale......... doszliśmy do innego problemu, od którego momentu kasa fiskalna
    >+ i ........... bardzo grzeczna Pani(naprawdę tak było) wymiekła i poprosiła
    >+ mnie o kontakt jutro, co z pewnością uczynię.

    Akurat tu problemu raczej nie powinno być: jeśli chodzi o zwolnienie
    kwotowe to liczy się *cały obrót* i tyle. A innego niż "kwotowe"
    sobie nie umiem dla komisu wyobrazić :)
    To że określenie *jak* wyznaczyć limit kwotowy[1] jest wyższą szkołą
    jazdy z prawdopodobnym poślizgiem (i bolesnymi możliwymi skutkami)
    tośmy przedyskutowali niedawno...
    [1] ...w roku rozpoczęcia. Bo "w trakcie" już jest prosto :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-01-07 08:37:18
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >
    > Akurat tu problemu raczej nie powinno być: jeśli chodzi o zwolnienie
    > kwotowe to liczy się *cały obrót* i tyle.

    Tyle czyli ILE ?

    Co jest "calym obrotem" lombardu ?

    Chyba nie suma udzielonych pozyczek - prawda ?

    Boguslaw