  • 1. Data: 2005-09-02 16:01:29
    Temat: Składka zdrowotna odliczona Pit-11 poz.76
    Od: <m...@o...pl>

    Sprawa wielkiej wagi....

    W pit11 poz 76 - składka zdrowotna odliczona wg art.27b ust 2 ustawy
    pdof....
    Jaką kwotę ująć...?
    Przypadek jest następujący:

    półetatowiec, zarobek brutto 462,32
    obliczam wynagrodzenie:
    - składki społeczne 462,32 x 18,71% =86,50
    - podstawa do składki zdrowotnej 462,32 - 86,50 = 375,82
    - zdrowotna pobrana 375,82 x 8,5% = 31,94
    - zdrowotna odliczona 375,82 x 7,75% = 29,13
    - podstawa do podatku 462,32 - 86,50 - 102,25 = 273,57 = 274 po zaokr.
    - zaliczka na podatek 274x 19% -44,17 = 7,89

    zdrowotna odliczona jest wyższa od podatku
    więc odprowadzam do zus składkę obniżoną do wysokości podatku czyli 7,89

    Pytanie, którą kwotę składki zdrowotnej ując w pit
    Czy ująć kwotę równą 7,75% podstawy składki zdrowotnej czyli 29,13
    czy może ując składkę po obniżeniu, czyli tą która faktycznie została
    odliczona, czyli 7,89

    Bardzo proszę o łopatologiczne objaśnienie...
    Dodam że mój program księgowy ujmuje w pit kwotę 7,89
    Ale słyszę coraz więcej opinii wokół, że jest to błąd.
    Proszę kompetentne i doświadczone osoby o wypowiedzi, jak to w końcu jest.

    Z góry wielkie dzięki, Monia.

  • 2. Data: 2005-09-02 20:24:35
    Temat: Re: Składka zdrowotna odliczona Pit-11 poz.76
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ale słyszę coraz więcej opinii wokół, że jest to błąd.
    > Proszę kompetentne i doświadczone osoby o wypowiedzi, jak to w końcu

    Nie może składka odlicznona być większa jak podatek
    Od czego odliczysz wiekszą, przecież składkę odlicza się od podatku.
    Odliczenia nie mogą być większe jak podatek

  • 3. Data: 2005-09-04 12:32:18
    Od: <m...@o...pl>

    Użytkownik "Maria" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Od czego odliczysz wiekszą, przecież składkę odlicza się od podatku.
    > Odliczenia nie mogą być większe jak podatek

    A co jeśli pracownik ma jeszcze inne źródła zarobku ?
    Jeśli np. zostanie mu podatku z innych żródeł, mógłby sobie w rozliczeniu
    rocznym odliczyć
    składkę zdrowotną w wysokości 7,75% a nie tylko te 7,89 zł.
    Troszkę by zyskał..
    Tak mi ktoś powiedział, że powinno się wpisać kwotę jaka przysługiwała do
    odliczenia, a nie jaką faktycznie odliczono.
    Dlatego pytam, jak Wy robicie, bo mam wątpliwości czy ta osoba się nie myli.
    W dalszym ciągu proszę o wyjaśnienia.
    Z góry dziękuję, Monia.

  • 4. Data: 2005-09-05 05:52:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Sep 2005 m...@o...pl wrote:

> [...]
    > Tak mi ktoś powiedział, że powinno się wpisać kwotę jaka przysługiwała do
    > odliczenia, a nie jaką faktycznie odliczono.

    Moment, moment.
    Chcesz żeby odliczył od podatku składkę której NIE ZAPŁACIŁ ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)