  • 1. Data: 2005-03-04 10:19:50
    Temat: Skomplikowana sprawa: małżeństwo-fundusz remontowy
    Od: "funboy" <f...@i...pl>

    Dwoje ludzi (ja i moja przyszła żona) kupiliśmy pod koniec 2003 roku mieszkanie (akt
    notarialny - po 50% własności). Faktury na remont mieszkania są ze stycznia i lutego
    2004 roku na mnie. Ślub wzięliśmy w marcu 2004. Rozumiem, że nie możemy rozliczyć się
    wspólnie bo nie byliśmy małżeństwem przez cały rok. Pytanie moje dotyczy jednak
    odliczeń. Kto powinien odliczyć remont ? Chyba ja - na mnie są fv. A co z funduszem
    remontowym - płacony od lutego do grudnia 2004. Czy mogę go odliczyć w całości w
    swoim zeznaniu ? Jeżeli chodzi o okres kwiecień-grudzień wydaje mi się, że mogę ja
    bez problemu. Ale co z lutym i marcem (przed ślubem) ? Czy mogę cały fundusz
    remontowy czy musimy po połowie ?

    Pytanie zadaję w imieniu znajomego - proszę o pomoc

  • 2. Data: 2005-03-05 16:45:19
    Od: "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl>

    Użytkownik "funboy" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
[...]

    Witam. Rozlicza ten na kogo są faktury, ale jeden warunek, że ta osoba
    skorzystała z ulgi remontowej w 2002 r. Chodzi o prawa nabyte w związku z
    likwidacją tej ulgi
    ME