  • 1. Data: 2002-11-10 08:23:55
    Temat: Sp z o.o jaki to przychod
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    witam

    sp.z o.o wlasciciel gruntu podala do sadu spoldzielnie mieszkaniowa ktora
    bezprawne uzytkowała działke należaca do społki . Sąd zasadził na rzecz
    społki okreslona kwote nie nazywajac tego czy jest to odszkodowanie czy
    zaległy czynsz --jak mamy to traktowac jako przychod opodatkowany czy nie ,
    bo np. odszkodowania z tytułow cywilnych i administracyjnych sa wolne od
    podatku dochodowego , kiedy mamy wykazac przychod bilansowy ( a kiedy i czy
    w ogole podatkowy) z tego tytułu - w momencie zaplaty czy z chwila
    otrzymania wyroku sadowego, a moze na przychody przyszłych okresow do chwili
    zaplaty

    jacek

  • 2. Data: 2002-11-11 13:38:01
    Temat: Re: Sp z o.o jaki to przychod
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Nov 2002, jacek wrote:

> [...]
    >+ bo np. odszkodowania z tytułow cywilnych i administracyjnych sa wolne od

    Zdaje się że nie do końca; o ile wiem ogólna zasada jest taka:
    - jeśli odszkodowanie ma wyrównać coś co już *miałeś*, czyli
    zapłaciłeś za to z *już opodatkowanych* pieniędzy - to takie
    "wyrównanie" podatkowi nie podlega
    - jeśli odszkodowanie ma wyrównać coś co *miałeś mieć*, ale
    ponieważ tego "czegoś" nie miałeś - więc nie opodatkowałeś,
    to podatek jest należny.

    Jak na mój gust - to niezależnie czy to jest zaległy czynsz
    czy odszkodowanie za niezapłacony czynsz - podatek byłby
    do zapłacenia :( !

    Pozdrowienia, Gotfryd