  • 1. Data: 2009-03-10 21:32:39
    Temat: Komornik
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    ściągnął moje wynagrodzenie z pracodawcy za wrzesień i październik
    2007 roku, czy mam to wpisać w rozliczeniu podatkowym?
    Nie wiem czy od tej kwoty zostało odprowadzony podatek.
    Pozdrawiam

    Józek

  • 2. Data: 2009-03-10 21:42:00
    Temat: Re: Komornik
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Józek pisze:
    > ściągnął moje wynagrodzenie z pracodawcy za wrzesień i październik
    > 2007 roku, czy mam to wpisać w rozliczeniu podatkowym?
    > Nie wiem czy od tej kwoty zostało odprowadzony podatek.
    > Pozdrawiam

    A co masz napisane w PIT-cie od pracodawcy?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-03-10 22:37:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Józek wrote:
    > ?ci?gn?? moje wynagrodzenie z pracodawcy za wrzesien i pa 1/4 dziernik
    > 2007 roku, czy mam to wpisaae w rozliczeniu podatkowym?
    > Nie wiem czy od tej kwoty zosta?o odprowadzony podatek.
    > Pozdrawiam
    >
    > Józek

    1. a jaki pit dostałeś za 2007? z wirtualną niewypłaconą wypłatą na
    pit-11 czy bez niej. Bo takie kwiatki też już widziałem

    2. Ściagnął. Ale kiedy? w 2007, 2008, 2009?

  • 4. Data: 2009-03-11 17:20:29
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    > 1. a jaki pit dostałeś za 2007? z wirtualną niewypłaconą wypłatą na
    > pit-11 czy bez niej. Bo takie kwiatki też już widziałem
    >
    > 2. Ściagnął. Ale kiedy? w 2007, 2008, 2009?

    pit-11 za 2007 niema nie wypłaconych wypłat
    Około 3/5 wypłacono mi w kilku ratach w 2008,
    a resztę styczeń i luty 2009

    Pozdrawiam
    Józek

  • 5. Data: 2009-03-11 17:25:14
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    > 1. a jaki pit dostałeś za 2007? z wirtualną niewypłaconą wypłatą na
    > pit-11 czy bez niej. Bo takie kwiatki też już widziałem
    >
    > 2. Ściagnął. Ale kiedy? w 2007, 2008, 2009?

    Rozliczenie od komornika jeszcze nie doszło prawdopodobnie jest wysłane.

  • 6. Data: 2009-03-11 18:08:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Józek wrote:
    > U?ytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisa? w wiadomo?ci

    > Rozliczenie od komornika jeszcze nie dosz?o prawdopodobnie jest wys?ane.

    rozliczasz za ten rok w którym dostałeś kasę.

  • 7. Data: 2009-03-11 18:31:41
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    > rozliczasz za ten rok w którym dostałeś kasę.

    Bez pit-11?
    z tego co mi mówiono przez telefon komornik takiego pitu nie wystawi.
    A ja złożyłem do sądy o płace netto i taką uzyskałem,
    wiec kto ma zapłacić podatek?
    Oczywiście komornik sciągnoł wypłatę + koszty jakie poniosłem
    i ustawowe odsetki. Czyżbym miał płacić podatek od całej sumy?

    Dziękuje i Pozdrawiam
    Józek

  • 8. Data: 2009-03-17 22:40:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Oczywiście komornik sciągnoł wypłatę + koszty jakie poniosłem
    > i ustawowe odsetki. Czyżbym miał płacić podatek od całej sumy?

    Moim zdaniem źle pozwałeś parcodawcę i powinieneś teraz:

    1) zapłacić podatek od kwoty otrzymanej od komornika poprzez jej wpisanie
    do PIT-a;
    2) pozwać pracodawcę o różnicę pomiędzy kwotą netto a brutto i od tego też
    zapłacić podatek.

  • 9. Data: 2009-03-18 13:26:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Mar 2009, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał
    >
    > Moim zdaniem źle pozwałeś parcodawcę

    Z tym się zgadzam. Powinno być brutto.

    > i powinieneś teraz:
    >
    > 1) zapłacić podatek od kwoty otrzymanej od komornika poprzez jej wpisanie do
    > PIT-a;

    A tu nie do końca.

    > 2) pozwać pracodawcę o różnicę pomiędzy kwotą netto a brutto i od tego też
    > zapłacić podatek.

    To teraz do kompletu potrzebne jest wyjaśnienie gdzie zeżarło dyspozycję
    ustawową z art.42e ustawy o podatku dochodowym.
    Stąd:

    +++
    Art. 42e.
    1. W przypadku gdy za zakład pracy wypłaty œwiadczeń okreœlonych
    w art. 12 dokonuje komornik sšdowy lub podmiot niebędšcy następcš
    prawnym zakładu pracy, przejmujšcy jego zobowišzania wynikajšce
    ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz
    spółdzielczego stosunku pracy, jest on obowišzany, jako płatnik,
    do poboru zaliczki na podatek[...]
    ---

    Możesz objasnić?

    Teza że "komornik nie pobiera podatku" co prawda przewija się od czasu
    do czasu tu i ówdzie, ale mi z ustawy jasno wynika że *komornik jest
    płatnikiem* - ma pobrać podatek i wystawić PIT!

    Płatnik *nie może* *nie* pobrać podatku - to on za to odpowiada!

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-03-18 19:28:39
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > płatnikiem* - ma pobrać podatek i wystawić PIT!
    >
    > Płatnik *nie może* *nie* pobrać podatku - to on za to odpowiada!

    Dziękuje bardzo:))
    I proszę o jeszcze.

    Pozdrawiam
    Józek