  • 1. Data: 2004-06-26 13:41:09
    Temat: Spółka jawna a ZUS !!!
    Od: "barysza" <b...@p...onet.pl>

    Chcę zostać wspólnikiem w spółce jawnej i dostawać tylko raz w roku należną
    mi dywidendę.
    Czy muszę płacić jakiś ZUS ????

    pozdrawiam
    barysza

  • 2. Data: 2004-06-26 16:42:55
    Temat: Re: Spółka jawna a ZUS !!!
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik barysza napisał:
    > Chcę zostać wspólnikiem w spółce jawnej i dostawać tylko raz w roku należną
    > mi dywidendę.

    Wspólnik spółki z o.o nie otrzymuje dywidendy a osiąga przychody z
    działalności gospodarczej opodatkowane na zasadach okreslonych dla osób
    fizycznych.

    > Czy muszę płacić jakiś ZUS ????

    Owszem, o ile nie masz innych tytułów do ubezpieczenia (etat,
    umowa-zlecenie). Na takich samych zasadach jak każdy prowadzący
    działalnośc gospodarczą.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-06-26 16:44:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > Wspólnik spółki z o.o nie otrzymuje dywidendy a osiąga przychody z

    Oczywiście jawnej.
    Narzuciło mi się to w czym dziś grzebałam przez pół dnia :-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-06-27 14:39:10
    Od: "barysza" <b...@p...onet.pl>

    > Wspólnik spółki jawnej nie otrzymuje dywidendy a osiąga przychody z
    > działalności gospodarczej opodatkowane na zasadach okreslonych dla osób
    > fizycznych.

    Czyli najprostszą formą jaką muszę zastosować to powołanie spólki z o.o. ?
    Czy jest może jakieś inne wyjście ?

    pzdr

  • 5. Data: 2004-06-27 17:00:57
    Od: "MooSHEL" <m...@p...pl>

    Użytkownik "barysza" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czyli najprostszą formą jaką muszę zastosować to powołanie spólki z o.o. ?
    > Czy jest może jakieś inne wyjście ?

    Nie znam się na ZUSie, ale podsunę pomysł do zweryfikowania przez tych co
    się znają (może Maddy) - przypuszczam że możesz założyć spółkę komandytową i
    zostać w niej komendytariuszem (problemem będzie znalezienie
    komplementariusza - nieograniczona odpowiedzialność). Jako że sprawy spółki
    komandytowej prowadzi jedynie komplementariusz wydaje mi się że jako
    komandytariusz mogłabyś nie płaciłabyś ZUSu...

    Czy ktoś potwierdzi?

    Pozdr,
    MooSHEL