  • 1. Data: 2004-06-26 09:35:19
    Temat: Transfer zysku
    Od: bilbi <b...@o...pl>

    Czy dobrz kombinuje?
    Moja firma osiagnela 50 000 PLN zysku. Wiec ja kupuje od mojego ojca
    (rolnika) ziemniaki za 51 000 PLN i potem je sprzedaje za 1 000 PLN. W ten
    sposob moj ojciec (ja) ma 50 000 PLN bez podatku. Co na to skarbowka?

  • 2. Data: 2004-06-26 09:49:21
    Temat: Re: Transfer zysku
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello bilbi,

    Saturday, June 26, 2004, 11:35:19 AM, you wrote:

    > Czy dobrz kombinuje?

    Dobrze...

    > Moja firma osiagnela 50 000 PLN zysku. Wiec ja kupuje od mojego ojca
    > (rolnika) ziemniaki za 51 000 PLN i potem je sprzedaje za 1 000 PLN. W ten
    > sposob moj ojciec (ja) ma 50 000 PLN bez podatku. Co na to skarbowka?

    A skarbówka radośnie przyjeżdża na kontrolę i trzepie dokumentnie
    wszystko za okres 5 lat wstecz. I nie dość, że zapłacicie obaj podatek
    od tych 50000 PLN, to jeszcze naznajdują tyle, że do końca życia tego
    nie spłacisz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2004-06-26 11:08:03
    Od: "MooSHEL" <m...@p...pl>

    Użytkownik "bilbi" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (rolnika) ziemniaki za 51 000 PLN i potem je sprzedaje za 1 000 PLN. W ten
    > sposob moj ojciec (ja) ma 50 000 PLN bez podatku. Co na to skarbowka?

    A skarbówka na to: MAMY CIĘĘĘĘĘ!!!
    Dobra rada: jak chcesz iść do pierdla to tak kombinuj - jak nie chcesz to
    pomyśl lepiej.
    Generalnie rzecz biorąc każde twoje działanie którego jedynym celem jest
    uniknięcie płacenia podatku jest nielegalne, ścigane i karalne. Ordynacja
    podatkowa.
    Jestem przeciwnikiem majstrowania przy podatkach, jako że je płacić po
    prostu należy. No chyba że prawo samo daje tobie możliwości obniżenia twoich
    obciążeń - a to co innego.
    Jestem też zdania że podatek w wysokości 19% to bardzo dobra cena za spokój
    sumienia, i gdybym tylko taki podatek miał płacić robiłbym to z uśmiechem na
    twarzy.
    Więc jeśli już tak bardzo chcesz oszczędzić 10 tys. PLN (19%*50.000) to
    proszę zrób to subtelnie.

    Zyczę powodzenia,
    MooSHEL

  • 4. Data: 2004-06-28 02:58:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Jun 2004, bilbi wrote:

    >+ [...] kupuje od mojego ojca
    >+ (rolnika) ziemniaki za 51 000 PLN i potem je sprzedaje za 1 000 PLN.
    [...]
    >+ Co na to skarbowka?

    Nie mam pojęcia co skarbówka, bo nie jestem uprawnionym doradzcą :)
    Ale myślę sobie że jak zaczniesz się odwoływać od kary i podatku
    z odsetkami to Wysoki Sąd bez problemy zgodzi się (bez wikłania
    "obejścia podatku" i innych instrumentów) z najprostszym argumentem:
    +++
    Art. 25. 1. Jeżeli:
    [...]
    w wyniku takich powiązań zostaną ustalone lub narzucone warunki różniące
    się od warunków, które ustaliłyby między sobą niezależne podmioty, i w
    wyniku tego podmiot nie wykazuje dochodów albo wykazuje dochody niższe od
    tych, jakich należałoby oczekiwać, gdyby wymienione powiązania nie
    istniały - dochody danego podmiotu oraz należny podatek określa się bez
    uwzględnienia warunków wynikających z tych powiązań.
    2. Dochody, o których mowa w ust. 1, określa się, w drodze oszacowania,
    stosując następujące metody: [...a poczytaj sobie w ustawie ;)...]
    4. Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio, gdy:
    5. Przepisy ust. 4 stosuje się również do powiązań o charakterze
    rodzinnym [...]
    ---

    Znaczy: założywszy że kartofle warte były "rynkowo" 1000 zł
    ojciec ma 50.000 dochodu (bo miał ci sprzedać za 1000 zł
    a reszta jest "nadwyżką" najwyrazniej nierolniczą ;))
    a ty masz nadal 50.000 dochodu (metoda "ceny odsprzedaży", bo
    skoro kupiłeś za 51 kzł to za tyle należało sprzedać ;))

    Lekko naciągam, ale nie sądzę żeby na sucho ci uszło ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający chwilowo)