  • 1. Data: 2008-01-08 09:06:38
    Temat: rozliczenie za 2007-trochę skomplikowane
    Od: "bo_tt600s" <p...@p...onet.pl>

    czy może mi ktoś pomóc w następującej kwestii,
    w połowie 2007r. wzięłam ślub, wcześniej, w czerwcu urodziło nam się
    dziecko. Z tego co się zorientowałam nie możemy się rozliczyć wspólnie z
    mężem za 2007r. Maż miał wyższe dochody od moich. Moje pytanie: czy mogę
    rozliczyć się jako matka samotnie wychowująca dziecko? chcielibyśmy również
    skorzystać z tej ulgi 1145 z tytułu wychowywania dzieci, które z nas może?
    mój mąż upiera się że możemy obydwoje. z góry dziękuję za odpowiedź

  • 2. Data: 2008-01-08 10:00:48
    Temat: Re: rozliczenie za 2007-trochę skomplikowane
    Od: "Qulki" <n...@g...com>

    Użytkownik "bo_tt600s" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > również skorzystać z tej ulgi 1145 z tytułu wychowywania dzieci, które z
    > nas może? mój mąż upiera się że możemy obydwoje. z góry dziękuję za

    Nie możesz rozliczyć się jako matka samotnie wychowująca dziecko, bo ... ni
    nie jesteś.
    Z ulgi skorzystać możecie, jesli oczywiście będzie z czego odliczyć
    (odliczyć można tylko tyle,
    ile podatku zostanie po odliczeniu składki zdrowotnej, do wysokości limitu -
    1145 na każde dziecko)
    Ulga na dzieci jest ulgą rodzicielską, czyli przysługuje na dziecko, a nie
    każdemu z rodziców.
    Przy rozliczeniu osobno swoich dochodów, ulgę odlicza to z rodziców, u
    którego dziecko przebywa
    i który zajmuje się wychowaniem. Jeśli dotyczy to obojga rodziców
    rozliczenia dokonuje jedno z nich
    lub każde, ale w odpowiednich proporcjach. Jeśli macie 1 dziecko przysługuje
    WAM jedna wartość ulgi
    na dziecko.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-01-08 10:08:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 08 Jan 2008 11:00:48 +0100, Qulki napisał(a):

    > Nie możesz rozliczyć się jako matka samotnie wychowująca dziecko, bo ...
    > ni nie jesteś.

    To coś się zmieniło? Bo dotąd wystarczyło wychowywać samotnie przez część
    roku. A ona wychowywała....

  • 4. Data: 2008-01-08 10:09:44
    Od: "Qulki" <n...@g...com>

    > To coś się zmieniło? Bo dotąd wystarczyło wychowywać samotnie przez część
    > roku. A ona wychowywała....

    Uzasadnisz ... ??

  • 5. Data: 2008-01-08 10:22:27
    Od: "bo_tt600s" <p...@p...onet.pl>

    no właśnie ktoś mi mówił że wystarczy być jeden dzien w roku samotnie
    wychowującą matką żeby móc skorzystać z ulgi

  • 6. Data: 2008-01-08 10:51:58
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Qulki wrote:

    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości

    > Uzasadnisz ... ??

    Artykuł 6 ustęp 4

    Tak było "od zawsze".

    Hint:
    Mowa jest o osobach samotnie wychowujących dziecko *w roku podatkowym* a
    nie przez cały rok podatkowy (jak przy wspólnym rozliczaniu małżonków).

    Piotrek

  • 7. Data: 2008-01-08 10:58:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    bo_tt600s wrote:
> [...]
    > mężem za 2007r. Maż miał wyższe dochody od moich. Moje pytanie: czy mogę
    > rozliczyć się jako matka samotnie wychowująca dziecko?

    Tak jak Ci odpowiedział Jureq - możesz.
    Nawet wtedy, jeśli byłaś matką samotnie wychowującą dziezko cocby przez
    1 dzień (PDOF, Artykuł 6 ustęp 4).

    > chcielibyśmy również
    > skorzystać z tej ulgi 1145 z tytułu wychowywania dzieci, które z nas może?
    > mój mąż upiera się że możemy obydwoje. z góry dziękuję za odpowiedź

    Możecie wziać obydwoje ale łączna kwota ulgi (suma tego, co weżmiesz Ty
    *i* Tój małżonek) wynosi 1145 plz / dziecko.

    Piotrek

  • 8. Data: 2008-01-08 11:00:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > no właśnie ktoś mi mówił że wystarczy być jeden dzien w roku samotnie
    > wychowującą matką żeby móc skorzystać z ulgi

    który to był dzien, kiedy byłas *samotna* matka???
    :)

    BTW netykieta!!!

    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy
    dopisał mu humorek zamiast escape wcisnął enter i rozjebał World Trade Center.

  • 9. Data: 2008-01-08 11:04:23
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Budzik wrote:

    > który to był dzien, kiedy byłas *samotna* matka???
    > :)

    Czytaj ze zrozumieniem lub poćwicz arytmetykę ;-)
    Ślub wzięli w poówie roku, czyli jeśli dalej rok ma 365 dni to gdzieś na
    przełowmie czerwca i lipca :-)

    W czerwcu urodziła dziecko. Tak więc samotną matką mogłą być nawet 30
    dni :-)

    Piotrek

  • 10. Data: 2008-01-08 11:06:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Budzik wrote:

    > który to był dzien, kiedy byłas *samotna* matka???
    > :)

    Czytaj ze zrozumieniem lub poćwicz arytmetykę ;-)
    Ślub wzięli w połowie roku, czyli jeśli dalej rok ma 365 dni to gdzieś
    na przełomie czerwca i lipca :-)