  • 11. Data: 2008-12-13 21:57:10
    Temat: Re: Spóźnienie z zapłaceniem składki zdrowotnej [OT]
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > Ja tylko przekleiłem i zmieniłem wielkość D :-)
    > I szczerze mówiąc nie wiem czy to jest błędnie napisane.

    Powinno być:

    10. (dziesiątego)

    Nie pisze się:

    10-tego
    10-ty
    10-ęć
    itp.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2008-12-13 22:00:16
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-12-2008 o 22:57:10 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Powinno być:
    >
    > 10. (dziesiątego)

    To wiem że jest ok

    > Nie pisze się:
    >
    > 10-tego
    > 10-ty
    > 10-ęć
    > itp.

    A tego nie wiedziałem, thx

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 13. Data: 2008-12-14 00:02:00
    Temat: Re: Spóźnienie z zapłaceniem składki zdrowotnej
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:op.ul31le06dty9ff@piotrb...
    > Witam,
    >
    > Składkę zdrowotną zapłaciłem 13 grudnia a powinienem do 10.
    > Jakie są konsekwencje. Co z tym teraz zrobić?

    za miesiąc zapłać 3 dni wcześniej i będziecie kita

    macso

  • 14. Data: 2008-12-14 00:03:48
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiotrB."

    > jesteś pewien że mogę spać spokojnie?

    możesz możesz
    oni dopieor po 3 miesiącach się orientują że brak składki iik wzywają do
    zapłaty z odsetkami

    macso

  • 15. Data: 2008-12-14 11:39:44
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 13 grudzień 2008 22:57
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gi1b3n$5ca$1@news.onet.pl>):

    > Powinno być:
    > 10. (dziesiątego)

    prawie nikt tak nie pisze, a i językoznawcy nie popierają tej kropki, ZTC
    czytałem.

    > Nie pisze się:
    > 10-tego
    > 10-ty
    > 10-ęć
    > itp.

    E tam... W Zabrzu mamy ulicę 1-go Maja i ulicę 3-go Maja.... I wszyscy tak
    piszą. Więc stare skostniałe normy językowe w tym zakresie już dawno
    odeszły do lamusa. Język żyje, łejk ap.

    --
    Tristan

    Kupię konto bez limitów na YouTube.

  • 16. Data: 2008-12-14 11:49:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > wasz znak: <gi1b3n$5ca$1@news.onet.pl>):

    > prawie nikt tak nie pisze, a i językoznawcy nie popierają tej kropki, ZTC

    Co prawda słownik ortograficzny mam jeszcze z XX wieku, ale w nim
    liczebniki porządkowe tak się właśnie pisze. Zresztą jaką masz inną
    alternatywę? 10 to dziesięć. Zatem dziesiąty musi być pisany jakoś
    inaczej, i jest "10.".

    > E tam... W Zabrzu mamy ulicę 1-go Maja i ulicę 3-go Maja.... I wszyscy tak
    > piszą. Więc stare skostniałe normy językowe w tym zakresie już dawno
    > odeszły do lamusa. Język żyje, łejk ap.

    Widocznie wasi radni są na poziomie intelektualnym tych, którzy
    mówią "włanczać". Niby większość społeczeństwa tak mówi, ale nie ma się
    czym chwalić, ani kogo naśladować.

    Prawidłowy sposób zapisu dat cyframi arabskimi to:
    1 maja
    3 maja

    a nie:
    1-wszy maja
    1 maj

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2008-12-14 12:34:03
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:op.ul31le06dty9ff@piotrb...

    > Składkę zdrowotną zapłaciłem 13 grudnia a powinienem do 10.
    > Jakie są konsekwencje. Co z tym teraz zrobić?

    Żadne, nic nie musisz robić.

    marekz

  • 18. Data: 2008-12-14 12:38:42
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:op.ul31le06dty9ff@piotrb...

    > Składkę zdrowotną zapłaciłem 13 grudnia a powinienem do 10.
    > Jakie są konsekwencje. Co z tym teraz zrobić?

    Żadne, nic nie musisz robić i tak pozostanie do 76. dnia po terminie wpłaty
    włącznie (przy obecnej wysokości stóp procentowych).

    marekz

  • 19. Data: 2008-12-14 12:40:02
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:op.ul31le06dty9ff@piotrb...

    > Składkę zdrowotną zapłaciłem 13 grudnia a powinienem do 10.
    > Jakie są konsekwencje. Co z tym teraz zrobić?

    Żadne, nic nie musisz robić. Mogłeś to bez konsekwencji odsetkowych zapłacić
    do 76. dnia po terminie wpłaty włącznie (przy obecnej wysokości stóp
    procentowych). Innych konsekwencji także nie przewiduje się.

    marekz

  • 20. Data: 2008-12-14 12:48:21
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-12-2008 o 13:40:02 MarekZ <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > zapłacić do 76. dnia po terminie wpłaty włącznie (przy obecnej wysokości
    > stóp procentowych). Innych konsekwencji także nie przewiduje się.

    Teoretycznie jest grzywna do 5k + opłata dodatkowa do 100% nalezności.
    W praktyce teoria jest martwa.

    Pozdrawiam,
    Tomek