  • 1. Data: 2008-12-13 08:36:44
    Temat: sprzedaz mieszkania - ktore przepisy obowiazuja
    Od: "tz" <k...@g...pl>

    Witam.

    Posiadam mieszkanie nabyte droga spadku (smierc spadkodawcy w 2006r.,
    stwierdzenie nabycia spadku przez sad w 2007r.). Nie jestem w tym mieszkaniu
    zameldowany.

    Chce sprzedac to mieszkanie i uniknac placenia podatku. Teraz - w 2008r -
    obowiazuje ulga dla osob zameldownych przez co najmniej 12 miesiecy w
    sprzedawanym mieszkaniu, wiec mnie ona nie obowiazuje.

    Ale od 2009r. bedzie obowiazywala ulga dla tych, ktorzy w przeciagu 2 lat
    spozytkuja dochod na cele mieszkaniowe - ja wlasnie chce w ten sposob je w
    calosci spozytkowac. Czyli z tego wynikaloby, ze jak wstrzymam sie ze sprzdaza
    do 2009 roku, to nie bede musial zadnego podatku placic.

    Czy dobrze mysle?

    Mam jednak watpliwosci, bo jak dzwonilem na informacje podatkowa, to
    powiedziano mi, ze stosowalnosc poszczegolnych przepisow zalezy od daty
    nabycia mieszkania, a nie od daty sprzedazy. Jest to dla mnie trudne do
    zrozumienia, bo w Ustawie o PIT nie moge czegos takiego odnalezc.

    Tak wiec bede wdzieczny za wyjasnienie. Ktore przepisy sie stosuje:
    - obowiazujace na date sprzedazy mieszkania,
    czy
    - obowiazujace na date nabycia mieszkania
    ?

    Pozdrawiam,

    tz.

  • 2. Data: 2008-12-13 19:07:23
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "tz" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - obowiazujace na date sprzedazy mieszkania,
    > czy
    > - obowiazujace na date nabycia mieszkania

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/23705,kto_i_
    kiedy_moze_skorzystac_z_ulgi_meldunkowej.html

    wiatrak