  • 1. Data: 2008-12-12 16:18:21
    Temat: Koszty ogrzewania, jak wyliczyć część przypadającą na warsztat?
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Witam.

    Problem jest taki:
    Mam dom z warsztatem. Kotłownia jest jedna, jest jeden piec gazowy
    ogrzewający jednocześni część mieszkalną i część warsztatową, jeden
    gazomierz i jedna faktura za gaz na ogrzewanie domu wystawiona nie na firmę,
    tylko na mnie jako os.fiz.

    Chcę część kosztów gazu, jaka idzie na ogrzanie warsztatu (niemała) wliczyć
    w koszty uzyskania przychodu. Jestem płatnikiem VAT i na KPiR.

    Jak to zrobić? procentowo od powierzchni, procentowo od kubatury, czy może
    zliczyć ilość żeberek wszystkich grzejników i policzyć jaka ich część
    przypada w warsztacie?

    Czy od takiej części mogę również odliczyć część VAT?

    Proszę o sugestie i porady.

    Pozdrawiam
    E Wa

  • 2. Data: 2008-12-14 16:24:51
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Ero Walensdorf pisze:
> [...]
    > przypada w warsztacie?
    >
    > Czy od takiej części mogę również odliczyć część VAT?

    Przelicz na metry kwadratowe powierzchni i powinno być dobrze. VAT
    policz proporcjonalnie do powierzchni warsztatu.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2008-12-14 16:25:28
    Od: Mecenas <m...@o...pl>