  • 1. Data: 2010-12-23 00:00:15
    Temat: Spóźnienie zapłaty zaliczki a ostateczna nadpłąta zaliczek na podatek - DG
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    DG- rozliczenia kwartalne,
    zaliczkę za grudzień (taką samą jak za 3kwartał) wpłaciłem z 2 dniowym
    poślizgiem,
    ale w sumie po rozliczeniu całego roku i tak będzie nadpłata.

    Czy mam juz teraz zapłącić też odsetki od owego spóźnienia i czy wysyłać
    jakieś wyjaśnienia? Czy fakt, że w efekcie i tak mam nadpłatę roczną
    podatku
    wpływa na wysokość owych odsetek od zaliczki?

    Pozdrawiam
    Zygmunt

  • 2. Data: 2010-12-23 07:07:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 23 Dec 2010 01:00:15 +0100, Zygmunt napisał(a):

    > Czy mam juz teraz zap??ciae te? odsetki od owego spóOEnienia

    Tak, jeśli są dostatecznie duże. Przypominam: odsetek do 6,60 PLN nie
    płaci się. W praktyce ze względu na zaokrąglenie odsetek do pełnych
    złotych trzeba płacić gdy po zaokrągleniu wyjdzie 7 zł

    > i czy wysy?aae
    > jakie? wyja?nienia?

    Nie

    > Czy fakt, ?e w efekcie i tak mam nadp?ate roczn?
    > podatku
    > wp?ywa na wysoko?ae owych odsetek od zaliczki?

    Nie