  • 1. Data: 2010-12-23 08:27:34
    Temat: Opony zimowe do samochodu firmowego
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Mam mały dylemat z wpisaniem w koszty....
    Opony zimowe po okazyjnej cenie kupuje z drugiej ręki od osoby zupełnie
    fizycznej, czyni NIE prowadzącej DG.
    Na podstawie czego mogę to wpisać w KUP?

    Pozdrawiam
    dK

  • 2. Data: 2010-12-23 08:42:20
    Temat: Re: Opony zimowe do samochodu firmowego
    Od: <s...@a...pl>

    > Mam mały dylemat z wpisaniem w koszty....
    > Opony zimowe po okazyjnej cenie kupuje z drugiej ręki od osoby zupełnie
    > fizycznej, czyni NIE prowadzącej DG.
    > Na podstawie czego mogę to wpisać w KUP?

    Rachunku, który weź od sprzedawcy.

  • 3. Data: 2010-12-23 09:53:17
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-12-23 09:42, s...@a...pl wrote:
    > Rachunku, który weź od sprzedawcy.

    Albo na podstawie potwierdzenia przelewu na rachunek sprzedającego,
    jeśli płaciłeś przelewem.

    Jest to wprawdzie niezgodne z rozporządzeniem "o KPiR", ale za to jest
    zgodne z ustawą o PDOF (minister był łaskaw przekroczyć delegacje ustawowe).

    Piotrek

  • 4. Data: 2010-12-23 23:44:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Dec 2010, Piotrek wrote:

> [...]
    > z ustawą o PDOF (minister był łaskaw przekroczyć delegacje ustawowe).

    O ile zgadzam się co do zasady (że był łaskaw przekroczyć), to akurat nie
    w tym przypadku :)
    Otóż *zawsze*, jeśli kupujący z mocy przepisów *powinien* żądać rachunku,
    prowadzący DG w rozumieniu Ordynacji *musi* go (na żądanie) wystawić.

    Zaś definicja "DG w rozumieniu Ordynacji" jest naprawdę *bardzo* szeroka:
    obejmuje *wszelkie* czynności zarobkowe (bez wymogu "ciągłosci",
    "zorganizowania" itede, jak jest w PDoOF i VAT).
    Ktoś kto sprzedaje "swoje osobiste stare opony" POWINIEN więc wystawić
    rachunek!

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-12-24 11:36:00
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-12-24 00:44, Gotfryd Smolik news wrote:
    > O ile zgadzam się co do zasady (że był łaskaw przekroczyć), to akurat nie
    > w tym przypadku :)

    Ależ IMHO w tym przypadku również.

    Z takiego mianowicie powodu, że IMHO zawęził zbiór kwitów pozwalających
    zaliczyć koszt jako KUP.

    > Otóż *zawsze*, jeśli kupujący z mocy przepisów *powinien* żądać rachunku,
    > prowadzący DG w rozumieniu Ordynacji *musi* go (na żądanie) wystawić.

    Nie zawsze. Choćby z tego powodu, że istnieje pewna grupa podmiotów,
    których polskie prawo po prostu nie obowiązuje.

> [...]
    > "zorganizowania" itede, jak jest w PDoOF i VAT).
    > Ktoś kto sprzedaje "swoje osobiste stare opony" POWINIEN więc wystawić

    No ale kiedy nie chce wystawić "bo nie" to bazując na PDOF/OP zawsze
    masz opcję zaliczenia do KUP na podstawie innych dowodów, na przykład
    potwierdzenia przelewu. Natomiast rozporządzenie o KPiR takiej szansy Ci
    nie daje.

    Piotrek

  • 6. Data: 2010-12-25 22:27:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Dec 2010, Piotrek wrote:

    > Nie zawsze. Choćby z tego powodu, że istnieje pewna grupa podmiotów, których
    > polskie prawo po prostu nie obowiązuje.

    No cóż, wygrałeś :)

    > No ale kiedy nie chce wystawić "bo nie" to bazując na PDOF/OP zawsze masz
    > opcję zaliczenia do KUP na podstawie innych dowodów

    Z tym też się zgadzam, acz w takim przypadku staram się o "twardszy"
    dowód w postaci umowy oprócz rzeczonego przelewu (np. wydruk aukcji
    allegro, w roli "dodatku", IMVHO ujdzie).

    pzdr, Gotfryd