  • 1. Data: 2005-01-17 12:00:55
    Temat: Sprawozdanie GUS Z-06
    Od: "monia" <m...@o...pl>

    Drodzy Grupowicze...
    Byłam tydzień na chorobowym, dziś wróciłam i zastałam na biurku tonę
    poczty.. pośród niej druk GUS Z-06 znaczy Sprawozdanie o pracujących, itd.
    do wypełnienia.
    Tia... żeby było piękniej, to każą to sobie do jutra wysłać.
    Za chiny nie dam rady, mam milion innych, priorytetowych spraw.
    Pytanie do Was - Czy wypełnienie i odesłanie tego druku jest obowiązkowe?
    Jeśli wyślę z opóźnieniem, bądź nie wyślę wcale, czy grożą mi z tego tytułu
    jakieś sankcje ?
    Pytam, bo koleżanka z innej firmy w ogóle tego nie dostała, tym samym tego
    nie wyśle.. zastanawiam się czy ja mogę to sobie odłożyć na później, aż
    znajdę wolną chwilę...
    Z góry dziękuję za odpowiedzi, dobrze by było jakbyście wskazali ewentualnie
    podstawę prawną.
    Pozdrawiam serdecznie, Monia.

  • 2. Data: 2005-01-17 12:21:58
    Temat: Re: Sprawozdanie GUS Z-06
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 1/17/2005 1:00 PM, Użytkownik monia napisał:
> [...]
    > Za chiny nie dam rady, mam milion innych, priorytetowych spraw.
    > Pytanie do Was - Czy wypełnienie i odesłanie tego druku jest obowiązkowe?

    Skoro przysłali to pewnie masz obowiązek sporządzania.

    > Jeśli wyślę z opóźnieniem, bądź nie wyślę wcale, czy grożą mi z tego tytułu
    > jakieś sankcje ?

    Tak, jednakże GUS nie podchodzi do sprawy aż tak rygorystycznie jak
    fiskus, jeżeli zdarzy się dzień lub dwa opóźnienia to myślę, że tragedii
    nie będzie. Najlepiej skontaktuj się z osobą odpowiedzialną w Gus za to
    sprawozdanie (na druku powinna być pieczątka z nazwiskiem tej osoby i
    nr. telefonu) wyjaśnij grzecznie co i jak, ładnie się uśmiechnij,
    obiecaj, że na pewno jutro itd...

    > Pytam, bo koleżanka z innej firmy w ogóle tego nie dostała, tym samym tego
    > nie wyśle..

    To nic nie znaczy, tamta firma może nie mieć obowiązku
    sporządzania...albo sprawozdanie gdzieś zaginęło po drodze i za kilka
    dni będzie telefon ponaglający z GUS.

    > zastanawiam się czy ja mogę to sobie odłożyć na później, aż
    > znajdę wolną chwilę...

    Znając realia roboty w księgowości obawiam się, że ta chwila może nigdy
    nie nadejść...

    > Z góry dziękuję za odpowiedzi, dobrze by było jakbyście wskazali ewentualnie
    > podstawę prawną.

    Podstawą jest ustawa o statystyce państwowej czy jakoś tak.

    --
    gefragt