  • 1. Data: 2006-12-27 12:45:55
    Temat: Sprowadzony samochód
    Od: <p...@n...pl>

    Witam,
    proszę o pomoc, za zakupiony i sprowadzony ze stanów samochód zapłaciłem
    cło, akcyzę. Czy podatek vat muszę też uiścić? Jeśli tak to gdzie? Czy w
    skarbówce powinienen dokonać jakiś opłat. No i najwazniejsze, chcę to auto
    teraz sprzedać. Czy jest przepis mówiący o zapłaceniu podatku jeśli w
    przeciągu 6 msc. od sprowadzenia auta właściciel go sprzeda. Jaka to kwota?
    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2006-12-27 21:26:53
    Temat: Re: Sprowadzony samochód
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Dec 2006, p...@n...pl wrote:

    > Witam,
    > proszę o pomoc, za zakupiony i sprowadzony ze stanów samochód zapłaciłem
    > cło, akcyzę. Czy podatek vat muszę też uiścić?

    Hm... jeśli tak, to zdaje się VAT "importowy" był również w gestii
    celników, mylę się?

    > teraz sprzedać. Czy jest przepis mówiący o zapłaceniu podatku jeśli w
    > przeciągu 6 msc. od sprowadzenia auta właściciel go sprzeda.

    Jest taki przepis, ale dotyczy podatku od *dochodu*.
    Czyli jeśli sprzeda drożej niż kupił to podpada pod podatek dochodowy.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-12-28 01:41:56
    Od: "[] QBUS []" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
    > Jest taki przepis, ale dotyczy podatku od *dochodu*.
    > Czyli jeśli sprzeda drożej niż kupił to podpada pod podatek dochodowy.

    Nawet jak sprzeda taniej, a wartosc auta jest wyzsza to tez podpada...

  • 4. Data: 2006-12-28 10:57:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Dec 2006, [] QBUS [] wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
    >
    > Nawet jak sprzeda taniej, a wartosc auta jest wyzsza to tez podpada...

    ???
    Możesz jaśniej?

    Mowa o podatku:
    - związanym z importem/cłem
    - związanym z nieupłynięciem 6-miesięcznego okresu od zakupu

    Poproszę o objaśnienie:
    - co ma do tego wartość auta
    - z mocy którego przepisu podpada, z numerem artykułu najlepiej

    Bo gdybam sobie bezpodstawnie że masz na myśli PCC który ma się nijak
    do przedstawionych warunków :) (jak jest VAT to nie ma PCC, a podstawą
    opodatkowania dochodowym nie jest "wartość auta" jak w PCC tylko dochód).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-12-28 21:52:09
    Od: <p...@n...pl>

    Od kiedy liczy się ten 6 -ścio miesięczny okres. Od momentu zakupu w
    Stanach, od momentu opłacenia akcyzy czy od zarejestrowania auta w Polsce

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0612281154180.3532@athlon64...

  • 6. Data: 2006-12-28 22:21:25
    Od: "[] QBUS []" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <
    > opodatkowania dochodowym nie jest "wartość auta" jak w PCC tylko dochód).

    Jezeli kupil auto za 1000 zl, a auto jest warte 10000 zl
    i sprzeda je za 1000 zl, to w US twierdza (wlasnie przy PCC) ze auto jest
    warte wiecej
    i automatycznie doliczaja dochod wlasnie od tej ksiazkowej wartosci
    fakt, ze jest to chore