  • 1. Data: 2005-01-19 00:35:46
    Temat: Sprzedaż ŚT ze stawką ZW a podatek naliczony?
    Od: "NF" <n...@o...pl>

    Witam,

    W jaki sposób i na jak długo wpływa na podatek naliczony pojedyncza sprzedaż ŚT
    ze stawkę ZW ?

    Bo chyba muszę za ten miesiąc się rozliczyć strukturą... natomiast raczej nie
    powinno mieć to konsekwencji później.
    Taka sprzedaż zadażyła mi się po raz pierwszy od 2003. A jednocześnie (chyba)
    pozbawi mnie wreszcie uzyskanego podatku naliczonego od kolejnego zakupionego
    samochodu - od nowego m-ca ŚT... Stawka ZW wiąże się z tym, że do firmy
    wrzuciłem posiadany wcześniej samochód kupiony jeszcze jako 'nie-firma'.

    W jaki sposób można próbować przekonać US, że taka sprzedaż nie ma nic
    wspólnego z moją działalnością której sprzdaż jest opodatkowana pełną stawkę
    22.?

    I jeszcze pytanie pomocnicze - kiedy mogę oliczyć VAT od ŚT dopiero w miesiącu
    wprowadzenia do ewidencji - czy już w bieżącym, miesiący poniesienia kosztu
    (możliwego do odliczenia przez amortyzację) ?

    Pozdr i dzięki za info.
    //NF

  • 2. Data: 2005-01-19 17:59:04
    Temat: Re: Sprzedaż ŚT ze stawką ZW a podatek naliczony?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    NF napisał(a):
> [...]
    > ze stawkę ZW ?
    >
    > Bo chyba muszę za ten miesiąc się rozliczyć strukturą... natomiast raczej nie

    Kolego, a od maja to sie słodko spało, tak?
    Nie ma juz odliczania bieżąca strukturą - strukturę ustala sie raz na
    rok na podstawie struktury z roku poprzedniego i stosuje przez cały rok
    taki sam wskaźnik a na koniec roku - w deklaracji za styczeń lub za I
    kwartał nasteopnego roku sie to koryguje to faktycznie występującej
    struktury w danym roku.

    > Taka sprzedaż zadażyła mi się po raz pierwszy od 2003. A jednocześnie (chyba)
    > pozbawi mnie wreszcie uzyskanego podatku naliczonego od kolejnego zakupionego
    > samochodu - od nowego m-ca ŚT...

    A mozna po polsku? Po ani w ząb nie rozumiem co ma cię czego pozbawic,
    gdzieś ty uzyskał podatek naliczony (i jak sie uzyskuje podatek jak sie
    nie jest skarbem państwa? poproszę na o patent, chętnie bym trochę
    podatków uzyskała dla siebie ;-) ) i co ma wspólnego sprzedaz jednego
    samochodu z zakupem drugiego na gruncie VAT???

> [...]
    > wspólnego z moją działalnością której sprzdaż jest opodatkowana pełną stawkę

    Można np. powołać sie na ustawe o podatku od towarów i usług która
    wyraznie mówi:

    art. 90
    "5. Do obrotu, o którym mowa w ust. 3, nie wlicza się obrotu uzyskanego
    z dostawy towarów, o których mowa w art. 87 ust. 3 [środków trwałych
    oraz WNiP], używanych przez podatnika na potrzeby jego działalności."

    Jednak ja jestem dobre myśli, bo urzędnicy sa na ogół bardziej na
    bieżąco w przepisach niż niektórzy byznesmeni (co dobrze nie wróży
    byznesmenom) więc nie będą sie wygłupiać i jawnie naruszać ustawy,
    zwłaszcza że im premie za shakowanych podatników poobcinali.

    > I jeszcze pytanie pomocnicze - kiedy mogę oliczyć VAT od ŚT dopiero w miesiącu
    > wprowadzenia do ewidencji - czy już w bieżącym, miesiący poniesienia kosztu
    > (możliwego do odliczenia przez amortyzację) ?

    Nie, to już nie od maja ale od paru lat sie spało.
    Z Twojego postu wynika że nie od wczoraj prowadzisz firmę a tu takie
    luki w podstawowej wiedzy którą powinien posiadac przedsiębiorca.
    Mój znajomy, pan Tadek z warzywnego, wie jak sie odlicza VAT bo
    przeczytał ustawę. To jest facet po zawodówce, po 50-tce zaczynał
    "biznes" i wszystkie sie uczył od podstaw więc chyba i Ty możesz sie do
    przeczytania ustawy zmusić.

    Opcja dla znających własne ograniczenia albo leniwych - znaleźć biuro
    rachunkowe.
    Nie trzeba czytać ustaw ;-)

    A łopatpologicznie - VAT co do zasady odlicza się w miesiacu otrzymania
    faktury lub w miesiącu następnym (jest parę wyjątków ale nabycie ŚT,
    jakie by one nie były, na żaden wyjątek sie nie łapie bo wyjątki dotyczą
    usług)
    I to tyle jeśli chodzi o warunki co do terminu odliczania.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2005-01-21 01:06:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Jan 2005, Maddy wrote:

    > + NF napisał(a):
    [...]
    > + > Witam,
    > + > W jaki sposób i na jak długo wpływa na podatek naliczony pojedyncza
    > + > sprzedaż ŚT ze stawkę ZW ?
    > + Kolego, a od maja to sie słodko spało, tak?

    :)

    > + ty uzyskał podatek naliczony (i jak sie uzyskuje podatek jak sie nie jest
    > + skarbem państwa? poproszę na o patent, chętnie bym trochę podatków uzyskała
    > + dla siebie ;-) )

    E tam. "Tacy już byli".
    Nie dalej jak przedwczoraj słyszałem w 1PR jak to zabierają się za
    takich co to Skarbowi Państwa zechcieli konkurencję robić :]
    Inna sprawa, że... być może mają już zapewnione Majorki na emeryturze...
    (jak wyjdą i się przedawni).

    > + nie będą sie wygłupiać i jawnie naruszać ustawy, zwłaszcza że im premie za
    > + shakowanych podatników poobcinali.

    O.
    "Było w prasie" ?? Ostatnio mało czytałem :) !
    Masz jakiś namiar pod ręką ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-01-21 07:42:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > O.
    > "Było w prasie" ?? Ostatnio mało czytałem :) !
    > Masz jakiś namiar pod ręką ?

    Nie, mam kolegę w UKS (*) ;-) Informacja z pierwszej reki. Cos
    pozmieniali z tym funduszem nagród i nie jest już tak fajnie jak było.
    O mały włos a skarbowcy by zastrajkowali!!

    (*)nie uwierzycie jak nieprzydatne są takie znajomości... czasami z
    "obcymi" kontrolerami można sie łatwiej dogadać

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2005-01-21 10:39:58
    Od: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>

    Maddy napisał(a):

    > (*)nie uwierzycie jak nieprzydatne są takie znajomości... czasami z
    > "obcymi" kontrolerami można sie łatwiej dogadać
    >
    > Maddy

    Święta prawda

    --
    Andrzej Smereka