    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż ŚT ze stawką ZW a podatek naliczony?
    Date: Wed, 19 Jan 2005 18:59:04 +0100

    NF napisał(a):
    > Witam,
    >
    > W jaki sposób i na jak długo wpływa na podatek naliczony pojedyncza sprzedaż ŚT
    > ze stawkę ZW ?
    >
    > Bo chyba muszę za ten miesiąc się rozliczyć strukturą... natomiast raczej nie
    > powinno mieć to konsekwencji później.

    Kolego, a od maja to sie słodko spało, tak?
    Nie ma juz odliczania bieżąca strukturą - strukturę ustala sie raz na
    rok na podstawie struktury z roku poprzedniego i stosuje przez cały rok
    taki sam wskaźnik a na koniec roku - w deklaracji za styczeń lub za I
    kwartał nasteopnego roku sie to koryguje to faktycznie występującej
    struktury w danym roku.

    > Taka sprzedaż zadażyła mi się po raz pierwszy od 2003. A jednocześnie (chyba)
    > pozbawi mnie wreszcie uzyskanego podatku naliczonego od kolejnego zakupionego
    > samochodu - od nowego m-ca ŚT...

    A mozna po polsku? Po ani w ząb nie rozumiem co ma cię czego pozbawic,
    gdzieś ty uzyskał podatek naliczony (i jak sie uzyskuje podatek jak sie
    nie jest skarbem państwa? poproszę na o patent, chętnie bym trochę
    podatków uzyskała dla siebie ;-) ) i co ma wspólnego sprzedaz jednego
    samochodu z zakupem drugiego na gruncie VAT???

    > Stawka ZW wiąże się z tym, że do firmy
    > wrzuciłem posiadany wcześniej samochód kupiony jeszcze jako 'nie-firma'.
    >
    > W jaki sposób można próbować przekonać US, że taka sprzedaż nie ma nic
    > wspólnego z moją działalnością której sprzdaż jest opodatkowana pełną stawkę
    > 22.?

    Można np. powołać sie na ustawe o podatku od towarów i usług która
    wyraznie mówi:

    art. 90
    "5. Do obrotu, o którym mowa w ust. 3, nie wlicza się obrotu uzyskanego
    z dostawy towarów, o których mowa w art. 87 ust. 3 [środków trwałych
    oraz WNiP], używanych przez podatnika na potrzeby jego działalności."

    Jednak ja jestem dobre myśli, bo urzędnicy sa na ogół bardziej na
    bieżąco w przepisach niż niektórzy byznesmeni (co dobrze nie wróży
    byznesmenom) więc nie będą sie wygłupiać i jawnie naruszać ustawy,
    zwłaszcza że im premie za shakowanych podatników poobcinali.

    > I jeszcze pytanie pomocnicze - kiedy mogę oliczyć VAT od ŚT dopiero w miesiącu
    > wprowadzenia do ewidencji - czy już w bieżącym, miesiący poniesienia kosztu
    > (możliwego do odliczenia przez amortyzację) ?

    Nie, to już nie od maja ale od paru lat sie spało.
    Z Twojego postu wynika że nie od wczoraj prowadzisz firmę a tu takie
    luki w podstawowej wiedzy którą powinien posiadac przedsiębiorca.
    Mój znajomy, pan Tadek z warzywnego, wie jak sie odlicza VAT bo
    przeczytał ustawę. To jest facet po zawodówce, po 50-tce zaczynał
    "biznes" i wszystkie sie uczył od podstaw więc chyba i Ty możesz sie do
    przeczytania ustawy zmusić.

    Opcja dla znających własne ograniczenia albo leniwych - znaleźć biuro
    rachunkowe.
    Nie trzeba czytać ustaw ;-)

    A łopatpologicznie - VAT co do zasady odlicza się w miesiacu otrzymania
    faktury lub w miesiącu następnym (jest parę wyjątków ale nabycie ŚT,
    jakie by one nie były, na żaden wyjątek sie nie łapie bo wyjątki dotyczą
    usług)
    I to tyle jeśli chodzi o warunki co do terminu odliczania.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813