  • 1. Data: 2004-02-16 20:30:47
    Temat: Sprzedaz bulek...
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Firma w ktorej pracuje wpadla na pomysl sprzedazy bulek (gotowych z szynka,
    serem etc.). Roznosic je bedzie pracownik po wskazanych biurowcach.
    Znalazlem punkt (bar mleczny) , ktory robi dobre bulki. Moga i chce je
    wykonac. Zastanawia mnie tylko dlaczego nie chca wystawic faktury, a tylko
    paragon fiskalny. Cos mi tu nie podoba. Czy macie pomysl dlaczego tak moze
    byc? Czy moge w firmie zaksiegowac taki paragon, czy to jest dokument
    ksiegowy?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2004-02-17 22:34:57
    Temat: Re: Sprzedaz bulek...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Feb 2004, Baton wrote:

> [...]
    >+ serem etc.). Roznosic je bedzie pracownik po wskazanych biurowcach.
    >+ Znalazlem punkt (bar mleczny) , ktory robi dobre bulki. Moga i chce je

    Weź i poczytaj posty z 2..3 ostatnich tygodni. Było jak można
    przez nieuwagę "wtopić" (VAT+305 kary) kupując "usługę gastronomiczną".

    >+ Zastanawia mnie tylko dlaczego nie chca wystawic faktury, a tylko
    >+ paragon fiskalny.

    Nie umieją. Za trudne :]
    Nie żartuję: jak sprzedają dotąd 100% towaru "ludziom na kasę"
    to KF załatwia im niemal 100% księgowania sprzedaży: wpisują
    raport miesięczny do ewidencji oraz KPiR i mają wolne.
    Musisz ich przekonać że dalej tak mogą :), tłumacząc że
    mogą chyba[1] sobie wybrać "technologię" używania kasy metodą
    puszczania CAŁEJ sprzedaży przez kasę i uznawania raportu za
    jedyne źródło przychodu (czyli f-ry tylko "do archiwum").
    Drugim powodem są same f-ry: nie wiem czy mają komputer.
    Może im się pisać nie chce... to wydrukuj i podsuń im pod nos
    trochę "wzorców" :) już wypełnionych ich i twoimi danymi (plus
    parę tylko ich) - to będą musieli tylko daty, towar i kwoty wpisać :)

    >+ Cos mi tu nie podoba. Czy macie pomysl dlaczego tak moze
    >+ byc?

    J.w.

    >+ Czy moge w firmie zaksiegowac taki paragon, czy to jest dokument
    >+ ksiegowy?

    IMO - zdecydowanie nie. To będzie twój towar *podstawowy* (handlowy).
    A jedyną metodę zaksięgowania widzę w wypisaniu DW dla materiałów
    pomocniczych: jak kupisz małe pudełko spinaczy i klej biurowy
    to IMHO bez problemu można "na paragon" i wystawić DW.
    Ale towar handlowy... ?
    [1] nie widzę przeciwwskazań, jak ktoś widzi niech krzyczy.
    Interpretacji ani szukać ani dokonywac mi się nie chce - jestem
    w drodze "z pociągu do łóżka" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)