  • 1. Data: 2004-02-16 19:36:30
    Temat: Sprzedaż
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Może to trochę NTG ale w sumie tutaj to chyba najlepiej pasuje.
    Prowadzę jednoosobową DG (KPiR + VAT).
    Mam zamiar rozpocząć sprzedaż przez internet (konkretnie serwis aukcyjny +
    własny sklep internetowy).
    Co muszę zrobić aby wszystko było zgodne z prawem? Konkretnie chodzi mi o to:
    - czy muszę się starać o stosowny wpis w Zaświadczeniu o Prowadzeniu DG
    dotyczący "nowego" miejsca sprzedaży (internet???) - tak mi się wydaje że nie
    ale wolę zapytać
    - jak formułować opisy towarów? co muszę umieścić w takim opisie (coś mi się
    obiło że przy sprzedaży wysyłkowej muszę umieścić informację o tym że w ciągu
    iluś tam dni można zwrócić towar bez podania przyczyny - czy to prawda? i czy
    są jeszcze jakieś zalecenia w tym zakresie?)
    - czy w razie reklamacji (jako sprzedający) muszę zwrócić kupującemu koszty
    odesłania tego towaru czy ta sprawa nie jest uregulowana żadnymi przepisami?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2004-02-17 22:43:24
    Temat: Re: Sprzedaż
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Feb 2004, Krzysiek wrote:
    [...]
    >+ - czy muszę się starać o stosowny wpis w Zaświadczeniu o Prowadzeniu DG
    >+ dotyczący "nowego" miejsca sprzedaży (internet???) - tak mi się wydaje że nie

    IMHO dobrze ci się zdaje: wpis jest konieczny aby uzyskac potwierdzenie
    zgłoszenia URTiP czy jak mu tam - kiedy chce się prowadzić dzialalność
    "udostępniania" Internetu, a nie "korzystania z" :)
    Nie wiem, jak będzie to "znaczny udział w przychodzie" to wtedy
    przepisy o statystyce zobowiązują cię do korekty wpisu i zgłoszenia
    w GUS.

    >+ - jak formułować opisy towarów? co muszę umieścić w takim opisie

    Tak co klient cię nie będzie mógł dorwać za "niezgodność z umową".
    Cytowany zapis zastąpił rękojmię. Acz słabo jeszcze opanowany
    jest chyba silniejszy od rękojmi.

    >+ (coś mi się
    >+ obiło że przy sprzedaży wysyłkowej muszę umieścić informację o tym że w ciągu
    >+ iluś tam dni można zwrócić towar bez podania przyczyny - czy to prawda?

    Tak. Poczytaj na grupie .prawo - znajdziesz łatwo po tematach,
    warto się zapoznać.
    Jak nie podasz tego klientowi "na tacy" to może posłać towar
    z powrotem przez 3 miesiące.

    >+ - czy w razie reklamacji (jako sprzedający) muszę zwrócić kupującemu koszty
    >+ odesłania tego towaru czy ta sprawa nie jest uregulowana żadnymi przepisami?

    Patrz jak wyżej - grupa .prawo, było ostatnio wałkowane.
    O ile dobrze pamiętam wniosek jest taki że (w odróznieniu
    od reklamacji !) regulacji nie ma i znaczenie mają:
    - fakt wyodrębnienia kosztu przesyłki na cenie i dokumentach
    dawanych klientowi (jak nie jest wyodrębniony to może uznać
    że koszt przesyłki=0 i powidzieć poczcie ze sam zapłacisz :>)
    - podanie wyraźnie do wiadomości że towar przyjmujesz (bo masz
    obowiązek) ale za transport zwrotny nie płacisz - jak klient
    chce "za darmo" to niech PRZYNIESIE pod wskazany adres ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)