  • 1. Data: 2004-02-16 18:46:16
    Temat: Usługi informatyczne a kasa fiskalna
    Od: Kuba <k...@p...onet.pl>

    Na płytce z "Rzeczpospolitej" znalazłem taki fragment dotyczący
    roizpoczęcia obowiązku rejestracji przy użyciu kas fiskalnych:

    "W latach 2003 - 2004 obowiązek ewidencjonowania obrotów ze sprzedaży
    na rzecz osób fizycznych przy zastosowaniu kas rejestrujących dotyczy
    następujących podatników:
    od 1 lipca 2003 r. - podatników, którzy do 31 grudnia 2002 r. nie byli
    objęci tym obowiązkiem, a wykonywane przez nich usługi niematerialne
    nie zostały wymienione w wykazie czynności zwolnionych z obowiązku
    ewidencjonowania w latach 2003 -2004 r.,"

    Prowadzę usługi informatyczne i głównie sprzedaję licencje na programy
    włąsnej produkcji (plus szkolenia, wdrożenia itp.). Z reguły są to
    firmy ale czasem trafi się osoba fizyczne. W sumie dla osób fizycznych
    w całym roku wystawiłem kilkanaście faktur na kwotę poniżej 10 000 zł.

    Do tej pory byłem pewien, że przy takim obrocie dla osób fizycznych
    nie podpadam pod kasę fiskalną. Po przeczytaniu powyższego zapisu mam
    jednak duże wątpliwości, czy nie powinienem był zacząć rejestracji.
    Usługi informatyczne (PKWiU 72) nie są bowiem w załączniku.
    Nie wiem jednak, czy są to usługi materialne czy niematerialne.

    Błagam, pomóżcie mi to rozgryźć, przeszukałem archiwum i nic nie
    znalazłem na ten temat.

    Pozdrawiam,

    Kuba