    From: "Zax" <z...@c...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Sprzedaz mieszkania
    Date: 20 Mar 2008 22:20:33 +0100

    Witam wszystkich - miałbym prośbę o "rozjaśnienie" następującej kwestii, jeśli
    ktoś wie: chcę przepisać na osobę z rodziny (konkretnie na matkę) mieszkanie
    (spółdzielcze własnościowe, własność potwierdzona notarialnie). Nie jestem tylko
    pewien, czy:

    1. Czy z takiej okazji załatwia się cokolwiek w Urzędzie Skarbowym (bo jest to
    darowizna)? A jeśli tak - to kto ma tam cokolwiek uiszczać (czy choćby cokolwiek
    załatwiać): obdarowana, darczyńca, oboje?

    2. Kiedyś - o ile dobrze pamiętam (nie jestem pewien) - był taki przepis, że
    osoba obdarowana nie mogła przez 5 lat sprzedać tak otrzymanego mieszkania
    (zdaje się, że jakiś spory podatek groził). Czy jest tak w dalszym ciągu?

    Może ktoś coś podpowie...