  • 1. Data: 2007-09-27 05:41:25
    Temat: Pismo z UC
    Od: "m" <x...@q...com>

    Witam.

    Jakies dwa lata temu kuzyn kupił renówke (znajomy przywiózł mu ze
    szwajcarii). Kupił ją tam gdzies w jakiejs firmie chyba w autokomisie ale
    nie jestem pewien.Teraz po dwoch latach dostaje pismo z urzedu celnego na
    dwie strony, z ktorego wynika, ze na podstawie dokonanej przez władze celne
    Szwajcarii kontroli okazało się, że podmiot wystawiający fakturę nie
    istnieje. Co za tym idzie podważają wszystko - preferencyjną stawkę cła (0%)
    i wartość z faktury przyjętą do wyliczenia podatku importowego i VATu w
    związku z czym wszczynają jakieś tam postępowanie. Papieru osobiscie nie
    widzialem ale w skrócie to tak wynika z tego co mówił. Pytanie: czy ktoś się
    z czymś takim spotkał i generalnie co mu grozi i jak ma podejsc do tematu.
    Jakby trza bylo wiecej info to cos jeszcze wrzuce. Ktoś coś takiego
    przerabiał ?

    pozdr

    MM

  • 2. Data: 2007-09-29 10:53:00
    Temat: Re: Pismo z UC
    Od: "Mirek Q" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > się
    > z czymś takim spotkał i generalnie co mu grozi i jak ma podejsc do tematu.

    Generalnie to zapewne chodzi o to, że przy wyliczaniu należności celnych i
    podatkowych wykorzystano fakturę.
    Na tej fakturze podano cenę pojazdu oraz jego pochodzenie.
    Cenę przyjęto jako podstawę naliczeń a szwajcarskie pochodzenie pozwoliło na
    zastosowanie preferencyjnej zerowej stawki celnej.
    Teraz okazuje się, że faktura jest fałszywa i w związku z tym UC jako
    podstawę naliczeń weźmie ceny z Eurotaxu, dorzuci cło (jeśli nie udowodnisz
    pochodzenia to stawka celna zostanie podwojona), akcyzę i odsetki za zwłokę.
    Jeśli zaniżenie należności przekroczy pewien próg (coś koło 3,5-4 tys zł) to
    będzie postępowanie karno-skarbowe, przy mniejszym uszczupleniu - mandat.
    Mogą jeszcze dorzucić sprawę karną za wprowadzanie w błąd organów celnych.
    To jest najczarniejszy scenariusz jaki mogłem wymyśleć, jeśli uszczuplenie
    niewielkie i zostaną przekonani, że z tą fakturą zostałeś wprowadzony w błąd
    może skończyć się na zapłaceniu ponownie wyliczenym cle i podatku.
    Pozdrawiam
    Czarnowidz