  • 1. Data: 2005-02-23 12:56:47
    Temat: Sprzedaz mieszkania a zwrot ulgi mieszkaniowej
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Mam pytanie do fachowcow. Czy jesli ktos korzystal z ulgi mieszkaniowej
    (odliczylem ulge od podatku, kupujac mieszkanie od developera w grudniu 2001
    roku), to nie moze tego mieszkania sprzedac przed uplywem 5 lat, by nie byc
    zmuszonym do oddania Urzedowi Skarbowemu odliczonego podatku?

    Kazdy ze znajomych mowi co innego. Jedni mowia, ze moge sprzedac i jedynie
    zaplace 10% podatku (no chyba ze w ciagu 5 lat wydam pieniadze ze sprzedazy
    mieszkania na zakup nowej nieruchomosci). Inni mowia, ze bede musial jednak
    oddac cala odliczona ulge hmm... Jestem w kropce. Wolalbym sprzedac
    mieszkanie juz teraz. Ale jesli faktycznie musialbym oddac ulge do US, to
    bede zmuszony poczekac jeszcze dwa lata :(

    A jakie jest wasze zdanie na ten temat?

    Pozdrawiam i dzieki za pomoc. W tym temacie niestety jestem niemal
    kompletnym laikiem :(

    Malin