  • 1. Data: 2005-02-23 13:12:37
    Temat: Zwroty, zwroty...
    Od: "Ruby" <s...@b...pl>

    Witam

    W poprzednim roku wykonywałem pewną pracę dla zaprzyjaźnionej firmy na podstawie
    umowy zlecenia. Dostałem wczoraj pocztą przygotowany już PIT (8 B?), z
    wypisanymi odpowiednimi kwotami przez osobę odpowiedzielną w tejże firmie. Jako
    że praca odbywała się na zasadzie "zrób co masz zrobić, my zajmiemy się
    formalnościami" nie interesowałem się zbytnio szczegółami, lecz wiem, że mogę
    spodziewać się jakiegoś zwrotu...
    Interesuje się tym, co dla mnie oznacza np.kwota w kolumnie "Zaliczka pobrana
    przez płatnika"...
    Odpowiednie kwoty wypisane są jedynie w 7.punkcie w rubryce E - przychód, koszty
    uzyskania przychodów, dochód i wspomniana zaliczka pobrana przez płatnika.
    Proszę o wyrozumiałość, to moja pierwsza przygoda z PITem, i w pierwszej
    kolejności zwracam się z pytaniami tutaj.
    Z góry dziękuję za pomoc!

    Z pozdrowieniami
    Piotrek

  • 2. Data: 2005-02-23 18:08:52
    Temat: Re: Zwroty, zwroty...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Feb 2005, Ruby wrote:
    [...]
    >+ Interesuje się tym, co dla mnie oznacza np.kwota w kolumnie "Zaliczka pobrana
    >+ przez płatnika"...

    Tyle z TWOICH pieniędzy był zobowiązany zakosić (i zakosił oraz
    odprowadził do US) twój zleceniodawca. Taki podatek ZAPŁACIŁEŚ
    - bo poszedł z *twoich* pieniędzy.

    Jak podsumujesz ile z wszystkich dochodów ZAPŁACIŁEŚ oraz
    ile wg podsumowania dochodów z całego roku MASZ ZAPŁACIĆ
    - to różnica będzie "do uregulowania".
    Wysoce prawdopodobne że to US będzie ci musiał zwracać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)