  • 1. Data: 2004-12-29 07:22:51
    Temat: Sprzedaż na aukcjach a podatek dochodowy
    Od: tomi<t...@w...pl>

    Witam

    Proszę o radę.
    Sprzedaję na aukcjach programy i otrzymałem emaila
    od Donosiciela Skarbowego iż powienienem mieć działalnosć
    gospodarczą zarejestrowaną do tego typu rzeczy ponieważ sprzedaję
    dużo *niby (sprzedaje za przeszło 2000 mies.)

    Zaczałem to robić na własne cele w domu aby dorobić się jakiś
    pieniędzy w wolnym czasie.
    Wszystkim operuję na aukcjach.
    Niewiem co teraz robić bo pierwszy raz się z czymś takim spotykam.
    Mnóstwo ludzi tak sprzedaje na aukcjach i pierwszy raz się z czymś
    takim spotykam

    PROSZĘ O RADĘ CO ROBIĆ

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-12-29 11:05:48
    Temat: Re: Sprzedaż na aukcjach a podatek dochodowy
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

> [...]
    > Niewiem co teraz robić bo pierwszy raz się z czymś takim spotykam.
    > Mnóstwo ludzi tak sprzedaje na aukcjach i pierwszy raz się z czymś

    Donosiciel Skarbowy ma racje, chociaz nie zgodzilbym sie z jego argumentem,
    ze poniewaz sprzedajesz duzo to musisz byc zarejestrowany. Powinienes miec
    zarejestrowana dzialalnosc gospodarcza, bo robisz to w sposob powtarzalny,
    zorganizowany. Co to za argument, ze mnostwo ludzi tak sprzedaje na
    aukcjach? I co z tego wynika?

    Krotko, dzialalnosc powinienes miec, a co zrobisz - twoja sprawa. Jak mowi
    moj znajomy - nie jestem zlodziejem, dopoki mnie nie zlapia...

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 3. Data: 2004-12-29 18:45:47
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    tomi wrote:

> [...]
    > gospodarczą zarejestrowaną do tego typu rzeczy ponieważ sprzedaję
    > dużo *niby (sprzedaje za przeszło 2000 mies.)

    No bo powinieneś.

    > Zaczałem to robić na własne cele w domu aby dorobić się jakiś
    > pieniędzy w wolnym czasie.
    > Wszystkim operuję na aukcjach.

    Ano na własne. A myślisz że działalność to się prowadzi na cudze cele i
    koniecznie poza domem ?

    > Niewiem co teraz robić bo pierwszy raz się z czymś takim spotykam.
    > Mnóstwo ludzi tak sprzedaje na aukcjach i pierwszy raz się z czymś
    > takim spotykam

    Pierwszy raz ? Żartujesz ? Nie słyszałeś nigdy że ludzie rejestrują
    działalność gospodarczą żeby legalnie produkować i sprzedawać ? To się
    inaczej firma nazywa :P Na pewno słyszałeś :)

    > PROSZĘ O RADĘ CO ROBIĆ

    No jak to co ? Zarejestrować.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 4. Data: 2004-12-29 22:36:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Dec 2004, Plissken wrote:

> [...]
    >+ zarejestrowana dzialalnosc gospodarcza, bo robisz to w sposob powtarzalny,

    Tak BTW: niezależnie wchodzi sprawa podlegania pod VAT.
    Przypomnę iż mam w archiwach wyrok podtrzymujący tezę US iż
    wystarczy wykazać zakup *z zamiarem* odsprzedaży żeby pod
    VAT podlegało... (pamiętając o przysługujących zwolnieniach
    oczywićie :) - ale jak *brak przepisowych ewidencji* to robi
    Urząd ? - ano ma prawo "ustalić obrót metodami przewidzianymi
    w ustawie".)
    A przy 2kzł/miesiąc to "zaczynający" może mieć i kasę fiskalna
    na gardle... (wyjdzie ponad 20 kzł limitu !!)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)