  • 1. Data: 2009-08-21 05:42:57
    Temat: Sprzedaz roslin
    Od: "Ziomall" <ziomall666@_wytnij_to_tlen.pl>

    Tak sobie mysle....Posiadam akwarium i zamiast co kilkanacie dni wyrzucac z
    niego nadmiar roslin moglbym je sprzedawac. Mysle, ze dochod z takiego
    utargu to jakies 50 max 100zl w miesiacu. Niby nic ale zawsze jest na piwo
    :) Czy wystawiajac takie roslny (wyhodowane przeze mnie) na swojej stronie
    www czy w serwisie aukcyjnym, powinienem zaplacic jakis podatek? Bo nie byla
    by to sprzedaz jednorazowa ale cyk powtarzajacy sie np co 2 tygodnie. Czy
    musze np. zakladac dzialalnosc gospodarcza? Czy jest cos takiego jak "kwota
    wolna od podatku" dla osoby nie posiadajacej dzialalnosci gospodarczej? Za
    wszystkie odpowiedzi i sugestie bede wdzieczny.

    Pozdr.
    Ziomall

  • 2. Data: 2009-08-21 06:08:34
    Temat: Re: Sprzedaz roslin
    Od: "grafik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Ziomall" <ziomall666@_wytnij_to_tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "kwota wolna od podatku" dla osoby nie posiadajacej dzialalnosci
    > gospodarczej? Za wszystkie odpowiedzi i sugestie bede wdzieczny.

    Niestety, robienie czegoś takiego na Allegro nie jest rozsądne.
    Kilka takich sprzedaży to już działalność ciagła więc trzeba załozyć firmę.
    a na ZUSy tak nie zarobisz
    Podatek w sensie dochodowego to mały pikuś, w porównaiu do ZUSu
    upominającego się o swoje po kilku latach :(
    Po prostu przepisy w Polsce- bo trudno nazwać to prawem, skutecznie
    uniemożliwiają dorobienie drobnych sum, spychając takie działania do strefy
    na czarno.
    Suma wolna od podatku nie ma tu nic do rzeczy. Mozesz założyć firmę i do
    niej dopłacać czyli mieć straty

    Ciekawe o ile wzrósł by budżet, Jakby wprowadzono takie coś ze do dochodu np
    1000 zł miesięcznie z własnej działalnosci nie trzeba rejestrować
    działalności gospodardzej płacić zusów tylko podatek dochodowy.
    W końcu większość takich osób ma jakieś ubezpieczenie, jako uczeń, student,
    małzonek czy bezrobotny więc i tak cieżar tego ponosi państwo.

  • 3. Data: 2009-08-21 06:29:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    grafik wrote:

> [...]
    > Niestety, robienie czegoś takiego na Allegro nie jest rozsądne.
    > Kilka takich sprzedaży to już działalność ciagła więc trzeba załozyć
    [...]
> [...]
    > np 1000 zł miesięcznie z własnej działalnosci nie trzeba rejestrować
    > działalności gospodardzej płacić zusów tylko podatek dochodowy.

    Wystarczyłoby żeby ZUS był płacony od dochodu, a nie ryczałtem. Państwo by
    zarobiło i to sporo :). Aż dziwię się że w dobie tylu kryzysów nikt nie
    wpadł na taki pomysł.

    I nie przekonuje mnie argument podnoszony kiedyś przez Gotfryda że ktoś
    sobie coś zamortyzuje i nie będzie miał dochodu. Wtedy też nie będzie płacił
    podatku a jakoś sobie jednak US radzi :).

    p. m.

  • 4. Data: 2009-08-21 07:17:18
    Od: "Ziomall" <ziomall666@_wytnij_to_tlen.pl>

    > Niestety, robienie czegoś takiego na Allegro nie jest rozsądne.
    > Kilka takich sprzedaży to już działalność ciagła więc trzeba załozyć
    > firmę.
    > a na ZUSy tak nie zarobisz

    Czyli w takim przypadku musze prowadzic dzialalnosc gospodarcza? Rozumiem,
    ze na chwile obecna nie ma mozliwosci aby zgodnie z prawem dorobic sobie to
    100zl? Zakladania dzialanosci nie widze sensu gdyz prace poki co jeszcze
    posiadam a nie lubie dzialac na dwa fronty. Gdybym jednak chcial zalozyc
    dzialalnosc to ZUS placi mi juz pracodawca wiec zostaje jedze skladka
    zdrowotna i spoleczna jakas czy cos? Czyli miesiecznie jakies 210 zl czy cos
    podobnego do tego podatek np. zryczaltowany. I to tyle, dobrze mysle?

  • 5. Data: 2009-08-21 07:38:55
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    mvoicem wrote:

    > Wystarczyłoby żeby ZUS był płacony od dochodu, a nie ryczałtem. Państwo by
    > zarobiło i to sporo :). Aż dziwię się że w dobie tylu kryzysów nikt nie
    > wpadł na taki pomysł.

    Nie! Nie! Nie!

    Wypraszam sobie takie pomysły ;-)

    Wbrew pozorom ZUS nie jest po to, żeby państwo zarobiło tylko po to (w
    uproszczeniu), ażeby zapewnić środki utrzymania dla osób które są w
    wieku poprodukcyjnym.

    I ponieważ - jak widać gołym okiem - ZUS kompletnie sobie z tym nie
    radzi to IMHO zdecydowanie lepiej będzie jeśli rządzący przestaną przy
    nim majstrować i po prostu pozwolą mu zbankrutować.

    Obecnie całe otoczenie około-zusowe w zakresie kosztów systemu jak żywo
    przypomina "aukcję o dolara".
    Click --> http://pl.wikipedia.org/wiki/Aukcja_o_dolara

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-08-21 07:49:06
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    Ziomall pisze:

> [...]
    > podobnego do tego podatek np. zryczaltowany. I to tyle, dobrze mysle?

    Płacisz tylko zdrowotną, z tym, że większość tej składki odliczasz od
    podatku w rocznym PIT.

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 7. Data: 2009-08-21 08:31:00
    Od: "Ziomall" <ziomall666@_wytnij_to_tlen.pl>

    > Płacisz tylko zdrowotną, z tym, że większość tej składki odliczasz od
    > podatku w rocznym PIT.

    He he , no tak. Czyli najwiekszy zarobek bym mial przy zwrocie z podatku ;)

  • 8. Data: 2009-08-21 08:48:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Wystarczyłoby żeby ZUS był płacony od dochodu, a nie ryczałtem. Państwo by
    > zarobiło i to sporo :). Aż dziwię się że w dobie tylu kryzysów nikt nie
    > wpadł na taki pomysł.

    Dziekuje bardzo. Wole placic od 2 tys. niz np. od 10 :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-08-21 09:06:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mvoicem wrote:

    > [...]
    >
    > Wystarczyłoby żeby ZUS był płacony od dochodu, a nie ryczałtem.
    > Państwo by zarobiło i to sporo :). Aż dziwię się że w dobie tylu
    > kryzysów nikt nie wpadł na taki pomysł.

    Efekt będzie taki, że nie będzie się opłacało wykazywać
    dochodu i wiesz co to oznacza :-)

  • 10. Data: 2009-08-21 09:10:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Daniel Stalica wrote:

    > Płacisz tylko zdrowotną, z tym, że większość tej składki odliczasz od
    > podatku w rocznym PIT.

    Średnio opłacalny biznes przy zarobku 50zł/miesiąc
    zarobi 600zł rocznie i 373,60zł odda w czarną dziurę (12x[224,24-193,10])
    a resztę pożyczy Państwu.