  • 1. Data: 2006-12-07 09:38:46
    Temat: Sprzedaż samochodu
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam wątpliwości odnośnie rozliczenia transakcji sprzedazy samochodu.
    Sprawa wygląda tak
    (KPiR, bez VAT - czynności tylko zwolnione)
    Samochód zakupiony na osobę fizyczną.
    Nastepnie rozpoczęta DG.
    Samochód na podstawie oświadczenia wprowadzony do EŚT - naliczana
    amortyzacja.
    Wartość pojazdu z umowy zakupu 12.000 zł
    Wprowadzona do EŚT (1,5 roku później) 10.000 zł
    Dotychczasowa amortyzacja 3000 zł
    Sprzedaż samochodu w XI 2006 - za 5000 zł
    Czyli wychodzi że na została poniesiona strata na tej transakcji. Sprzedaż
    po cenie niższej niż wartość z EŚT poniejszonej o amortyzację.
    Ale pytanie:
    1. Czy mogę zaliczyć do KUP niezamortyzowaną część wartości pojazdu (7000
    zł)?
    Nabyty był przed rozpoczęciem DG więc nie wiem???
    Proszę od podpowiedź.
    Z góry dzięki
    Anow