  • 1. Data: 2003-06-27 20:38:25
    Temat: Sprzedaz samochodu przed uplywem 1/2 roku ........
    Od: "Romek" <R...@P...com>

    Witam,

    Jak wyglada sprawa podatku jesli nabylem samochod osobowy na umowe
    kupna-sprzedazy, oplacilem stosowny podatek od ccp i sprzedam ten samochod
    na umowe kupna-sprzdazy przed uplywem 1/2 roku?
    Czy w takim przypadku nabywca oplaca podatek od ccp i juz, czy ja musze
    zaplacic jakis extra podatek bo nie minello pol roku? Jesli tak, to jak sie
    to rozlicza?

    Z gory dziekuje za pomoc w tej sprawie.

    Roman Pilars

  • 2. Data: 2003-06-28 04:35:51
    Temat: Re: Sprzedaz samochodu przed uplywem 1/2 roku ........
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Romek" <R...@P...com> napisał w wiadomości
> [...]
    | zaplacic jakis extra podatek bo nie minello pol roku? Jesli tak, to jak sie

    nie wiem co to "ccp" ;-)))
    w każdym razie jak sprzedajesz auto przed upływem 1/2 roku to płacisz podatek
    dochodowy od różnicy za jaką kupiłeś, a za jaką sprzedajesz

  • 3. Data: 2003-06-28 06:15:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Jun 2003, Slayer wrote:

> [...]
    >+ | kupna-sprzedazy, oplacilem stosowny podatek od ccp i sprzedam ten samochod
    >+ | na umowe kupna-sprzdazy przed uplywem 1/2 roku?
    [...]

    Nie dowcipkuj :) Napisał wyraźnie: "podatek od ccp" :)

    >+ w każdym razie jak sprzedajesz auto przed upływem 1/2 roku to płacisz podatek
    >+ dochodowy od różnicy za jaką kupiłeś, a za jaką sprzedajesz

    Przecież on zawału dostanie, jak się dowie że im większa
    *strata* tym większy podatek ;)
    Romku - płacisz od dochodu, czyli różnicy miedzy ceną sprzedaży a ceną
    zakupu, z tym że jeśli sprzedasz taniej niż kupiłeś to nie zwracają
    ujemnego podatku ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-06-28 10:51:24
    Od: "Romek" <R...@P...com>

    Dobrze, ze nie napisalem "cccp", bo tego Slayer nie dal by rady rozpracowac
    na 100% ;-))).

> [...]
    > Romku - płacisz od dochodu, czyli różnicy miedzy ceną sprzedaży a ceną
    > zakupu, z tym że jeśli sprzedasz taniej niż kupiłeś to nie zwracają

    OK, dzieki serdeczne.

    A na marginesie szkoda, ze US (tu dla Slayera info, ze nie chodzi o USA) nie
    zwraca podatku od straty. Mielibysmy w Polsce mnostwo milionerow ;-)

    Pozdrowienia,
    Roman Pilars