  • 1. Data: 2004-11-03 13:56:55
    Temat: Sprzedaż samochodu przez komis
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

    Witam

    Czy sprzedaż używanego samochodu osobowego (nie było prawa do
    odliczenia vat przy zakupie) przez komis powinna być udokumentowana
    fakturą wewnętrzną? Mam tylko umowę komisu i kopię faktury vat marża.

  • 2. Data: 2004-11-03 23:57:00
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu przez komis
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Nov 2004, Sebo wrote:
    >+ Czy sprzedaż używanego samochodu osobowego (nie było prawa do
    >+ odliczenia vat przy zakupie) przez komis powinna być udokumentowana
    >+ fakturš wewnętrznš? Mam tylko umowę komisu i kopię faktury vat marża.

    Ykhm... a ty jesteś sprzedawcą, nabywcą czy komisantem ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-11-04 08:36:38
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ykhm... a ty jesteś sprzedawcą, nabywcą czy komisantem ?
    > :)

    Komitentem, sprzedaję samochód poprzez komis. Chyba już wiem jak to
    powinno być udokumentowane, wystawia się fakturę vat w momencie
    podpisania umowy komisu, potem na ewentualną rożnicę w cenie korektę.

  • 4. Data: 2004-11-04 12:32:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Nov 2004, Sebo wrote:
    [...]
    >+ Komitentem, sprzedaję samochód poprzez komis. Chyba już wiem jak to
    >+ powinno być udokumentowane, wystawia się fakturę vat w momencie
    >+ podpisania umowy komisu, potem na ewentualną rożnicę w cenie korektę.

    ..znaczy: komisant wystawia, jeśli dobrze rozumiem ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-11-04 14:31:32
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Thu, 4 Nov 2004, Sebo wrote:
    > [...]
    >
    > ..znaczy: komisant wystawia, jeśli dobrze rozumiem ?

    Komisant wystawia fv marża kupującemu, ja wystawiam fv za stawką zw (bo
    nie było prawa do odliczenia) w momencie dostawy towaru, czyli oddania
    samochodu w komis. Zgadza się?

  • 6. Data: 2004-11-04 19:22:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Nov 2004, Sebo wrote:
    [...]
    >+ Komisant wystawia fv marża kupującemu, ja wystawiam fv za stawką zw (bo
    >+ nie było prawa do odliczenia) w momencie dostawy towaru, czyli oddania
    >+ samochodu w komis. Zgadza się?

    Nie wiem. Widzę że zasady się mocno zmieniły :)
    Może kto inny...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-11-05 06:50:15
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    Wg mnie powinno być inaczej:
    zgoda

    >, ja wystawiam fv za stawką zw (bo
    nie, komis nie kupił od Ciebie tego auta, tylko sprzedał w Twoim imieniu.
    Kopia FVATMarża powinna trafić do Ciebie i ona jest podstawą księgowania
    przychodu (ponieważ jako sprzedawca figuruje komis, to masz na to umowę
    komisu). Natomiast komisant wystawia TOBIE _fakturę_VAT_ na usługę komisu.
    Pozdrawiam
    Darek