    From: czosnekk <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Sprzedaż utworów muzycznych w sklepach mp3
    Date: Mon, 28 Jan 2008 10:35:54 -0800 (PST)

    Dzień dobry,

    Moje pytanie (zamieszczone także na pl.soc.prawo) dotyczy zarabiania
    na sprzedawaniu utworów muzycznych poprzez, coraz modniejsze ostatnimi
    czasy, sklepy z mp3 (beatport, audiojelly itp.). Otóż interesuje mnie,
    jak wygląda to w świetle prawa. Czy osoba trudniąca się czymś takim
    (zakładając, że podpisze umowę z autorem na dystrybucję jego utworu
    muzycznego) jest zobowiązana do otworzenia działalności gospodarczej,
    płacenia podatków itp.? Jak wygląda sprawa z Zaiksem? Nie wiem czy ma
    to znaczenie, ale dodam, że utwory były by dystrybuowane jedynie jako
    pliki mp3 i wav w zagranicznych sklepach internetowych. Mimo usilnych
    starań nie udało mi się znaleźć żadnych opisów, porad, tutoriali
    dotyczących tej kwestii. Może ktoś zna i mógłby polecić jakieś źródło,
    gdzie mógłbym o tym poczytać, albo miał z tym do czynienia osobiście i
    mógłby podzielić się jakimiś wskazówkami? Bardzo chciałbym zgłębić
    temat, jednak wszystkie osoby mające z tym styczność, które znam,
    działają poza granicami naszego kraju (a obawiam się, że może być to
    powodem pewnych rozbieżności).

    Pozdrawiam,
    czosnekk