  • 1. Data: 2002-01-18 21:58:46
    Temat: Sprzedaz z zastrzezeniem prawa wlasnosci /VAT/
    Od: "Slawka" <b...@2...pl>

    W nawiazaniu do mojej wypowiedzi z przed paru dni chcialam dodac, ze
    obecnie specjalisci od podatku VAT z US i nie tylko, zaczynaja przebakiwac
    i to coraz glosniej, ze w takim przypadku kupujacy nie moze odliczyc podatku
    Vat naliczonego od naleznego.Jest on praktycznie nie do odzyskania, jesli
    nie zmienia przepisu. Proponuje zatem nie kupowac z takim zastrzezeniem,
    poki sprawa sie nie wyjasni.Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2002-01-21 23:17:16
    Temat: Re: Sprzedaz z zastrzezeniem prawa wlasnosci /VAT/
    Od: "Janusz" <j...@w...pl>

    Sławka, nie panikuj i nie strasz ludzi.
    Przepisy mówią o sprzedaży. Jeśłi sprzedaż z zastrzeżeniem własności nie
    jest sprzedaża, odczytaj im kawałek kodeksu cywilnego. Zastrzeżenie
    własności jest takim samym dodatkiem do umowy sprzedaży, jak zastrzeżenie
    zapłaty ceny w ratach. Odeśłij US do diabła.
    W sprawach VAT oczywiście. Jeśłi zechcą ci dopiec, wezmą się za amortyzację.
    Tam warunkiem amortyzowania jest własnośc albo współwłasność. Ale i to idzie
    bronić, traktując to jako przewłaszczenie na zabezpieczenie. Daj znać, gdyby
    ci dokuczali.
    Janusz
    Użytkownik Slawka <b...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a2a5o9$1id$...@o...icpnet.pl...

  • 3. Data: 2002-01-22 22:37:19
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jan 2002, Janusz wrote:

    >+ Sławka, nie panikuj i nie strasz ludzi.
    >+ Przepisy mówią o sprzedaży. Jeśłi sprzedaż z zastrzeżeniem własności nie
    >+ jest sprzedaża, odczytaj im kawałek kodeksu cywilnego.

    -:)
    Wiesz, nawet jak ktoś niepotrzebnie postraszy - to jak ktoś (inny)
    podziała kojąco tak jak ty (cytatem wyżej) - to ma to sens.
    Jak w przyszłości jakiś "geniusz" się przyczepi to może pewien
    %% grupowiczów będzie "od ręki" wiedziało co powiedzieć.
    A to już DUŻY SUKCES ! IMHO :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-02-05 19:28:09
    Od: "Slawka" <b...@2...pl>

    Janusz, jak tak dobrze znasz ten KC to wyczytaj mi proszę z niego definicję
    "nabycia". Wiadomo przecież, że oto chodzi w kwestii zastrzeżenia. Zasada nr
    1 w Vacie: masz prawo odliczyć jak nabyłeś. A nabyłeś jak masz namalowane
    zastrzeżenie własności?Wszyscy kołują wokół sprzedawcy, a nabywcą nikt sie
    nie przejmuje?, a przecież to on może dużo stracić. Pozdrawiam serdecznie.
    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...