  • Data: 2009-02-14 15:51:23
    Temat: Sprzet foto a kasa fiksalna...
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jak niezbyt powszechnie wiadomo sprzedanie
    nawet jednej sztuki "sprzetu foto" powoduje
    obowiazek sprawienia sobie kasy fiskalnej.

    Ujeto to w przepisach tak:
    "Zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i 3,
    nie stosuje się bez względu na wysokość osiąganych obrotów:
    b) sprzętu fotograficznego, _z_wyłączeniem_części_i_akcesoriów_
    _do_sprzętu_i_wyposażenia_fotograficznego,_(ex PKWiU 33.40.3)"

    Czyli gdy sprzedam chocby jeden aparat, to wygralem kase :)

    Mam jedna watpliwosc, a w zasadzie dwie - czy sprzedanie
    samego obiektywu do aparatu jest sprzedaza "sprzetu foto"
    czy tez "części i akcesoriów do sprzętu fotograficznego"?

    Moim zdaniem obiektyw to jak najbardziej "akcesoria"
    wiec sprzedanie obiektywu osobie nie prowadzacej DG
    nie skutkowaloby obowiazkiem fiskalizacji.

    Wlasnie przerabiam taka sytuacje - mam do sprzedania dwa
    obiektyw i nie wiem jak to zrobic, zeby nie musiec
    instalowac kasy - nie jest mi potrzebna poza tym.

    Od dwoch dni dyskutujemy ze znajomymi i im dalej w las...

    Druga watpliwosc - czy w liscie towarow, ktorego sprzedanie
    osobie pryw. owocuje kasa sa tez kamery _cyfrowe_ (nie filmowe!)?

    Z gory dziekuje za ew. odpowiedzi.

    Pixels not found - Abort, Retry, Ignore?