  • 1. Data: 2005-02-09 00:31:25
    Temat: Sprzet i odliczenia
    Od: Arek <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    Otoz mam takie pytanie - czy moge jakos odliczyc sobie sprzet
    komputerowy od podatku, wrzucic do kosztow uzyskania przychodu ? Caly
    zeszly rok pracowalem jako programista na umowe o dzielo.

    dzieki i pozdrawiam,

    ps. pewnie pytanie nie raz juz bylo, ale szukalem na googlach.. niczego
    nie znalazlem ;-)
    --
    Arek

    "Chcialbym umrzec spokojnie - we snie, jak moj dziadek,
    a nie wrzeszczac z przerazenia jak jego pasazerowie"

  • 2. Data: 2005-02-09 00:42:56
    Temat: Re: Sprzet i odliczenia
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arek wrote:
> [...]
    >
    > dzieki i pozdrawiam,
    >
    > ps. pewnie pytanie nie raz juz bylo, ale szukalem na googlach.. niczego

    Nie.
    Po pierwsze ulgę szlag trafił, po drugie dotyczyła tylko tych, którzy
    pracowali na umowę o pracę, po trzecie wykonywanie umowy o dzieło nie
    nazywa się pracą, po czwarte było na grupie jakiś tydzień temu.

  • 3. Data: 2005-02-09 11:14:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Feb 2005, Arek wrote:

    > + Otoz mam takie pytanie - czy moge jakos odliczyc sobie sprzet komputerowy od
    > + podatku, wrzucic do kosztow uzyskania przychodu ? Caly zeszly rok pracowalem
    > + jako programista na umowe o dzielo.

    Nie ma jak.
    Nabycie środków trwałych nie jest kosztem a amortyzację przewidziano
    tylko dla DG. Jakbyś *wypożyczył* sprzęt to potrzeby realizacji *danej
    umowy* IMO można by swobodnie w KUP wrzucić - pamiętając że przy
    liczeniu "KUP rzeczywistego" z kolei odpada 20% KUP ryczałtowego :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)