  • 1. Data: 2005-02-09 06:23:20
    Temat: kratka i amortyzacja
    Od: "j" <j...@w...pl>

    Mam jeden samochód 6 letni z homologacją na ciężarowe. Czy skoro w tej
    chwili nie ma pojęcia kratki to mogę ja już ściągnąć bez żadnych
    konsekwencji ze strony urzędu skarbowego ?
    Ile musze amortyzować kupiony 3 letni samochód, 5 lat czy mogę zastosować
    jakąś przyśpieszoną amortyzacje ?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-09 11:16:39
    Temat: Re: kratka i amortyzacja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Feb 2005, j wrote:

    >+ Mam jeden samochód 6 letni z homologacją na ciężarowe. Czy skoro w tej
    >+ chwili nie ma pojęcia kratki to mogę ja już ściągnąć bez żadnych
    >+ konsekwencji ze strony urzędu skarbowego ?

    Przecież było wiele razy: ze strony US pewnie i owszem.

    Ale w tym momencie samochód jest... niesprawny :> - nie ma czegoś
    czego wymaga homologacja ! Z punktu widzenia przepisów tak jakby
    samochód miał np. zdemontowane hamulce.
    Moża odebrać dowód rejestracyjny i kazać sholować na parking :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-02-09 12:05:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    j napisał(a):
    > Mam jeden samochód 6 letni z homologacją na ciężarowe. Czy skoro w tej
    > chwili nie ma pojęcia kratki to mogę ja już ściągnąć bez żadnych

    Nigdy nie było "pojęcia kratki".
    Z przepisów o ruchu drogowym wynika że samochód ciężarowy ma mieć TRWALE
    ODDZIELONĄ przestrzeń ładunkowa od przestrzeni pasażerskiej. Ta zasad od
    lat się nie zmieniła i na zmianę sie nie zanosi.
    Zamiast kratki możesz sobie wstawić deskę, pleksi, blachę, murek
    wymurowac czy co ci tam jeszcze do głowy przyjdzie, ale przegroda musi byc.
    Chyba że przerejestrujesz samochód na osobowy.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2005-02-09 12:12:46
    Od: RBprv <r...@U...onet.pl>

> [...]
    > wymurowac czy co ci tam jeszcze do głowy przyjdzie, ale przegroda musi byc.
    > Chyba że przerejestrujesz samochód na osobowy.

    A jak jest z samochodami osobowymi zarejestrowanymi jako ciężarowe?
    Konkretnie chodzi o renault laguna liftback '97, fabrycznie nigdy nie
    posiadał kratki. Co przepis mówi lub mówił na ten temat w 97 roku?

  • 5. Data: 2005-02-09 12:18:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    RBprv napisał(a):

    > A jak jest z samochodami osobowymi zarejestrowanymi jako ciężarowe?
    > Konkretnie chodzi o renault laguna liftback '97, fabrycznie nigdy nie
    > posiadał kratki. Co przepis mówi lub mówił na ten temat w 97 roku?

    Czy ja mówie po chińsku?
    Samochód ciężarowy (nie wazne jak bardzo będziesz mrugał okiem, nie ma
    czegos takiego jak "osobowy zarejestrownay jako ciężarowy" - chciałes
    cięzarówke masz ciężarówke ze wszystkimi tego konsekwencjami) ma mieć
    odgrodzoną przestrzeń ładunkowa.
    Jeżeli nie spełnia tego warunku to nie spełnia wymogów do poruszania sie
    po drogach publicznych. Policja ma prawo zatrzymac ci dowód rejestracyjny.
    Chcesz mieć osobowy, bez przegrody - musisz samochód przekwalifikowac i
    przerejestrować.
    Dopóki w dowodzie figuruje "cięzarowy" doputy samochód ma mieć trwała
    przegrodę.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl