  • 1. Data: 2002-02-13 15:21:54
    Temat: Środek trwały czy wyposażenie ???
    Od: "Szynal" <r...@d...pl>

    Witam grupowiczów

    Mam pytanie - może trochę lamerskie - kupiłem komputer (w częściach) w
    kwocie ok. 1700 netto. Mam zamiar używać go w mojej DG, ponieważ kwota nie
    przewyższa 2500 całość wpisuję w koszty (czy tak ?). I teraz, czy komputer
    mam wpisać do ewidencji środków trwałych - od razu jako zamortyzowany, czy
    może tylko do ewidencji wyposażenia???
    Jak wygląda sprawa z ewentualnym późniejszym odsprzedaniem takiego sprzętu?
    Rafał Szynalski

  • 2. Data: 2002-02-13 17:46:08
    Temat: Re: Środek trwały czy wyposażenie ???
    Od: <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > może tylko do ewidencji wyposażenia???
    > Jak wygląda sprawa z ewentualnym późniejszym odsprzedaniem takiego sprzętu?

    Jeśli komputer będzie używany dłużej niż rok to jest środkiem trwałym i możęsz
    go zamortyzować jednorazowo w miesioącu zakupu lub nastepnym

  • 3. Data: 2002-02-13 21:00:20
    Od: "Zbychu" <r...@f...pl>

    Nie radzę, bo komputer powinien być amortzowany jako środek trwały 60% w
    pierwszym roku, reszta w drugim, bez względu na cenę-taka jest interpretacja
    urzędu.

    Szynal napisał(a) w wiadomości: <3...@n...vogel.pl>...

  • 4. Data: 2002-02-13 22:43:13
    Od: "Adam" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbychu" <r...@f...pl> odpowiadając na list Szynala powyżej
    napisał w wiadomości news:a4ek2p$77f$1@news.tpi.pl...
    > Nie radzę, bo komputer powinien być amortzowany jako środek trwały 60% w
    > pierwszym roku, reszta w drugim, bez względu na cenę-taka jest
    interpretacja
    > urzędu.

    Napisz, którego urzędu - pośmiejemy się wspólnie. Chyba, że najpierw 40%,
    potem przytup i hołubiec, a potem 60%. Wtedy tak.

    A na poważnie - graniczna kwota, przy której można środek trwały amortyzowac
    jednorazowo to 3500 zł. Kwestie amortyzacji są wyczerpująco omówione w
    ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych w paragrafach 22a do 22o. I
    ten śmieszny urząd, o których piszesz (napisz - to przecież fikcja?)
    interpretując musi się z tymi przepisami zapoznać. A stoi tam:

    "Art. 22a.1. Amortyzacji podlegają, z zastrzeżeniem art. 22c, stanowiące
    własność lub współwłasność podatnika, nabyte lub wytworzone we własnym
    zakresie, kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania:

    1) budowle, budynki oraz lokale będące odrębną własnością,
    2) maszyny, urządzenia i środki transportu,
    3) inne przedmioty

    - o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez
    podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością
    gospodarczą albo oddane do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub
    umowy określonej w art. 23a pkt 1 , zwane środkami trwałymi.)

    Art. 22d. 1. Podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od
    składników majątku, o których mowa w art. 22a i 22b, których wartość
    początkowa określona zgodnie z art. 22g, nie przekracza 3 500 zł; wydatki
    poniesione na ich nabycie stanowią wówczas koszty uzyskania przychodów w
    miesiącu oddania ich do używania.
    2. Składniki majątku, o których mowa w art. 22a-22c, z wyłączeniem
    składników wymienionych w ust. 1, wprowadza się do ewidencji środków
    trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z art. 22n,
    najpóźniej w miesiącu przekazania ich do używania."

    I tyle. Co tu interpretować - chyba miejsce położenia dwukropków.

    Pozdrawiam

    EdAd

  • 5. Data: 2002-02-13 23:17:48
    Od: "Kiciek" <m...@d...pl>

    Fajny Urzad - Chyba Urzad Zartow i Dowcipow