    From: "Adam" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Środek trwały czy wyposażenie ???
    Date: Wed, 13 Feb 2002 23:43:13 +0100

    Użytkownik "Zbychu" <r...@f...pl> odpowiadając na list Szynala powyżej
    napisał w wiadomości news:a4ek2p$77f$1@news.tpi.pl...
    > Nie radzę, bo komputer powinien być amortzowany jako środek trwały 60% w
    > pierwszym roku, reszta w drugim, bez względu na cenę-taka jest
    interpretacja
    > urzędu.

    Napisz, którego urzędu - pośmiejemy się wspólnie. Chyba, że najpierw 40%,
    potem przytup i hołubiec, a potem 60%. Wtedy tak.

    A na poważnie - graniczna kwota, przy której można środek trwały amortyzowac
    jednorazowo to 3500 zł. Kwestie amortyzacji są wyczerpująco omówione w
    ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych w paragrafach 22a do 22o. I
    ten śmieszny urząd, o których piszesz (napisz - to przecież fikcja?)
    interpretując musi się z tymi przepisami zapoznać. A stoi tam:

    "Art. 22a.1. Amortyzacji podlegają, z zastrzeżeniem art. 22c, stanowiące
    własność lub współwłasność podatnika, nabyte lub wytworzone we własnym
    zakresie, kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania:

    1) budowle, budynki oraz lokale będące odrębną własnością,
    2) maszyny, urządzenia i środki transportu,
    3) inne przedmioty

    - o przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok, wykorzystywane przez
    podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez niego działalnością
    gospodarczą albo oddane do używania na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub
    umowy określonej w art. 23a pkt 1 , zwane środkami trwałymi.)

    Art. 22d. 1. Podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od
    składników majątku, o których mowa w art. 22a i 22b, których wartość
    początkowa określona zgodnie z art. 22g, nie przekracza 3 500 zł; wydatki
    poniesione na ich nabycie stanowią wówczas koszty uzyskania przychodów w
    miesiącu oddania ich do używania.
    2. Składniki majątku, o których mowa w art. 22a-22c, z wyłączeniem
    składników wymienionych w ust. 1, wprowadza się do ewidencji środków
    trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zgodnie z art. 22n,
    najpóźniej w miesiącu przekazania ich do używania."

    I tyle. Co tu interpretować - chyba miejsce położenia dwukropków.

    Pozdrawiam

    EdAd