  • 1. Data: 2010-10-06 16:18:04
    Temat: Srzedaż licencji własnoręcznie wytworzonego programu
    Od: "Pytajnik" <p...@o...pl>

    Nawiązując do wątku odnośnie założenia DG i spisu z natury oraz mojego problemu
    (sprzedaż licencji własnego programu) chciałbym jeszcze raz się zapytać jak to
    jest przedstawiając jak wygląda stan faktyczny.

    (Na początku listopada wystąpie o interpretację indywidualną)

    1. Napisałem program w trakcie prowadzenia DG w której jako zakres czynności
    znajduje się także czynność wytwarzania programów komputerowych
    2. Sprzedaje licencje na uzywanie tego programu zarówno na allegro, po za allegro
    przez internet jak i przez dystrybutorów z którymi zawarta jest umowa
    dystrybucyjna.
    3. Zamierzam także w najbliższym czasie sprzedawać program w wersji pudełkowej,
    oraz
    pozyskiwać kolejnych dystrybutorów także poprzez osoby trzecie które będą za
    pozyskanie otrzymywać
    pewną stała (w trakcie trwania umowy pomiędzy mną a dystrybutorem) prowizję.

    Robię i robić to będę w sposób zorganizowany, ciągły w celu uzyskiwania korzyści
    majątkowej.

    Jestem -z wyboru- czynnym podatnikiem VAT i na podatku liniowym.

    No i pytanie jest proste, czy jest to przychód (przychody, lub będzie
    przychód,przychody) z działalności
    gospodarczej czy przychody z działalności wykonywanej osoboście.

    Jeżeli z działalności wykonywanej osobiście to (zakładam że zawieszę DG ,
    vatowcem pozostane)

    1. Ile wynosza koszty uzyskania przychodu, w jaki sposób na przykladzie -jakims
    banalnym - sie je wylicza
    (nie przenoszę praw majatkowych, tylko udzielam licencji także licencji na
    udzielanie sublicencji )
    2. Co w przypadku gdy koszty faktycznie przekroczą koszty zryczałtowane
    3. Co z kosztami pośrednimi jak znaczki pocztowe na wysłanie faktur, czy w
    późniejszym czasie
    jak sie pojawi wersja pudełkowa paczek
    4. CO z kosztami pozostałymi jak telefon komórkowy, stacjonarny, internet,tusz
    do drukarki itp duperele wiadomo że
    to wszystko jest pod pozyskiwanie oraz obsługe klineta/dystrybutora tego
    programu.
    5. Tworze tez inne programy mobilne ktore wymagają dostepu do netu w tym celu
    zakupione zostaly abonamenty
    czy bede mogl to uwgzledniac w kosztach jezeli bylo to kupowane wlasnie w celu ?
    6. Co z podatkiem vat z faktur zakupowych czy dalej bede mogl odliczac vat czy
    odliczac moge wtedy gdy
    dana rzecz moglbym zaliczyc do kosztow uzyskania przychodow TYLKO W RAMACH DG ?
    7. Czy w przypadku dawania prowizji za pozyskanie dystrybutora będę mogl te
    prowizje uwglednic w kosztach
    uzyskania przychodu jak to jest w przypadku DG?
    8. Co z dochodem uzysaknym np z nadwyzki pomiedzy przyjeta kwota za wyslanie
    listy/paczki a kosztem faktyczie poniesionym.(taki przychod uboczny)

    No i NAJWAZNIEJSZ PYTANIE, co z ZUSEM, czy będe musiał płacic haracz czy też w
    rozumieniu zusu nie prowadze
    działaności gospodarczej (powtarzam, robie to w sposob zorganizowany i ciagly i
    ma to charakter zarobkowy)

    I przy okazji (zupełnie na marginesie, prosze nie brac pod uwage przy ocenie
    powyższego!)
    czy jeżeli sprzedawać będę reklamę w wytworzonych przez siebie produktach to w
    takim przypadku byłaby to
    DG ?

    pozdrawiam

    ps.
    dodatkowo jako ciekawostka linki:
    http://finansowa-pomoc.pl/sprzedaz-licencji-programu
    -komputerowego-wykonywac-ramach-zawartej-firma-umowy
    /
    http://www.podatki.biz/artykuly/12_11465.htm

  • 2. Data: 2010-10-06 16:21:54
    Od: p...@o...pl

    co do faktur kosztowych i mozliwosci uwglednienia w kosztach , (komórka, znaczki
    itp) to jeszcze faktura np z allegro prowizje za sprzedaz

  • 3. Data: 2010-10-06 16:46:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Załóż w końcu tą swoją sp.zoo i akurat ten problem będziesz miał z głowy

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-10-06 17:30:32
    Od: Kotlet z karkówki <m...@m...maill>

    W dniu 2010-10-06 18:46, Tomek pisze:
    > Załóż w końcu tą swoją sp.zoo i akurat ten problem będziesz miał z głowy

    nie na temat :-)

    --
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl - rewelacja !
    http://program.do.fakturowania.dumpingowiec.pl

  • 5. Data: 2010-10-06 18:46:26
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-10-06 18:18, Pytajnik wrote:
> [...]
    > banalnym - sie je wylicza
    > (nie przenoszę praw majatkowych, tylko udzielam licencji także licencji na

    Ryczałtowe 50%. Ale uwaga bo coś tam marudzili, że jest to niczym
    pasożytowanie "na trudzie ludu pracującego miast i wsi" i być może to
    zmienią/skasują.

    > 2. Co w przypadku gdy koszty faktycznie przekroczą koszty zryczałtowane

    Możesz wykazywać koszty rzeczywiste.

> [...]
    > do drukarki itp duperele wiadomo że
    > to wszystko jest pod pozyskiwanie oraz obsługe klineta/dystrybutora tego

    To co zużyłeś na wyprodukowanie software nie jest kosztem w DG.
    Reszta zależy od tego jak sobie poukładasz biznes.

    > 5. Tworze tez inne programy mobilne ktore wymagają dostepu do netu w tym celu
    > zakupione zostaly abonamenty
    > czy bede mogl to uwgzledniac w kosztach jezeli bylo to kupowane wlasnie w celu
    ?

    Jeśli nie wybierzesz ryczałtu (50%) to możesz wykazać w kosztach.

    > 6. Co z podatkiem vat z faktur zakupowych czy dalej bede mogl odliczac vat czy
    > odliczac moge wtedy gdy
    > dana rzecz moglbym zaliczyc do kosztow uzyskania przychodow TYLKO W RAMACH DG ?

    Przecież VAT możesz odliczać nawet jak jest wyłączone z KUP. Musi być
    tylko związane ze sprzedażą niezwolnioną.

> [...]

    > 8. Co z dochodem uzysaknym np z nadwyzki pomiedzy przyjeta kwota za wyslanie
    > listy/paczki a kosztem faktyczie poniesionym.(taki przychod uboczny)

    No przecież to się daje rozliczyć w PIT. Gdzie widzisz problem?

    > [...]

    Piotrek

  • 6. Data: 2010-10-07 08:31:15
    Od: "Pytajnik" <p...@o...pl>

    > Ryczałtowe 50%. Ale uwaga bo coś tam marudzili, że jest to niczym
    > pasożytowanie "na trudzie ludu pracującego miast i wsi" i być może to
    > zmienią/skasują.

    rozumiem ze po prostu odejmuje 50% od przychodu i od reszty licze podatek wedlug
    skali ? (szkoda ze skala jest narzucona)

    > To co zużyłeś na wyprodukowanie software nie jest kosztem w DG.
    > Reszta zależy od tego jak sobie poukładasz biznes.

    juz teraz zakladamy ze zawieszam DG i korzystam z opcji o ktorej mowiles.
    I zakladamy ze rzeczywiste koszty przekrocze ryczaltowe .
    Czy w takim przypadku tego typu koszty moge uwzgledniac skoro nie byly one
    ponoszone przy tworzeniu dziela a jedynie przy jego dystrybucji i obsludze klienta?

    > Przecież VAT możesz odliczać nawet jak jest wyłączone z KUP. Musi być
    > tylko związane ze sprzedażą niezwolnioną.

    to przy okazji czy przy sprzedazy wlasnego wyrobu nadal bedzie to stawka 22%
    czy tu tez jest jakas niespodzianka ?

    > ?

    mam dwa warianty dystrybucji jeden wariant przewiduje pewne wizualne zmiany w
    programie z mozliwoscia sprzedazy pod wlasna nazwa, w tym wariancie jest pewien
    okres wypowiedzenia umowy oraz miesieczne zobowiazanie (na pewna ilosc
    licencji), jezeli ktos mi zalatwi dystrybutora pod ten wariant to regularnie
    otrzymywac bedzie pewna prowizje (niemałą), ktora bedzie wyplacana napodstawie
    faktury vat lub rachunku, i chodzi mi o to czy te prowizje bede mogl uwzglednic
    w kosztach przy sprzedazy poza DG? (przy zalozoeniu ze koszty przekrocza 50% i
    skorzystam z tego prawa)

    > No przecież to się daje rozliczyć w PIT. Gdzie widzisz problem?

    zle mnie zrozumiales, piszac co z dochodem mialem na mysli czy ten dodatkowy
    dochod nie zostanie potraktowany jako dochod z DG

    pozdrawiam