    From: "Pytajnik" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Srzedaż licencji własnoręcznie wytworzonego programu
    Date: Thu, 07 Oct 2010 10:31:15 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Ryczałtowe 50%. Ale uwaga bo coś tam marudzili, że jest to niczym
    > pasożytowanie "na trudzie ludu pracującego miast i wsi" i być może to
    > zmienią/skasują.

    rozumiem ze po prostu odejmuje 50% od przychodu i od reszty licze podatek wedlug
    skali ? (szkoda ze skala jest narzucona)

    > To co zużyłeś na wyprodukowanie software nie jest kosztem w DG.
    > Reszta zależy od tego jak sobie poukładasz biznes.

    juz teraz zakladamy ze zawieszam DG i korzystam z opcji o ktorej mowiles.
    I zakladamy ze rzeczywiste koszty przekrocze ryczaltowe .
    Czy w takim przypadku tego typu koszty moge uwzgledniac skoro nie byly one
    ponoszone przy tworzeniu dziela a jedynie przy jego dystrybucji i obsludze klienta?

    > Przecież VAT możesz odliczać nawet jak jest wyłączone z KUP. Musi być
    > tylko związane ze sprzedażą niezwolnioną.

    to przy okazji czy przy sprzedazy wlasnego wyrobu nadal bedzie to stawka 22%
    czy tu tez jest jakas niespodzianka ?

    > ?

    mam dwa warianty dystrybucji jeden wariant przewiduje pewne wizualne zmiany w
    programie z mozliwoscia sprzedazy pod wlasna nazwa, w tym wariancie jest pewien
    okres wypowiedzenia umowy oraz miesieczne zobowiazanie (na pewna ilosc
    licencji), jezeli ktos mi zalatwi dystrybutora pod ten wariant to regularnie
    otrzymywac bedzie pewna prowizje (niemałą), ktora bedzie wyplacana napodstawie
    faktury vat lub rachunku, i chodzi mi o to czy te prowizje bede mogl uwzglednic
    w kosztach przy sprzedazy poza DG? (przy zalozoeniu ze koszty przekrocza 50% i
    skorzystam z tego prawa)

    > No przecież to się daje rozliczyć w PIT. Gdzie widzisz problem?

    zle mnie zrozumiales, piszac co z dochodem mialem na mysli czy ten dodatkowy
    dochod nie zostanie potraktowany jako dochod z DG

    pozdrawiam