  • 1. Data: 2004-01-23 19:20:12
    Temat: Stowarzyszenie - Jak to zaksięgować ?
    Od: Michał N <l...@a...pl>

    Mamy następujący problem :

    Pewny nieformalny ruch (stowarzyszenie w trakcie tworzenia) dostał pewną
    (mniejszą od 10 000 dolarow) kwote od organizacji zagranicznej.

    Niestety warunek jest taki że pieniądze mogą przelać tylko na konto
    innej zarejestrowanej organizacji w polsce, znaleźliśmy takie
    stowarzysznie którego cele statutowe są zgodne z celem na które
    przenaczone mają być pieniądze.
    Niestety stowarzyszenie to również jest dosyć młode i sami za bardzo nie
    wiedzą jak się rozliczyć (w tym roku będa robić to pierwszy raz).

    Pieniądze miały by być przelane na specjalne subkonto dewizowe założone
    przy koncie tego stowarzyszenia lub ew. na osobne konto dewizowe
    założone przez to stowarzyszenie na okazje przelania pieniędzy.
    Następnie pieniądze te miały by od razu trafić do rąk tego nieformalnego
    ruchu.

    Pytania są następujące :

    - W jaki sposób stowarzyszenie to będzie musiało zaksięgować tą (nie
    taką małą) sume która w zasadzie miała by zostać wypłacona przez osobe
    fizyczną lub przelana na konto osoby fizycznej ?

    - Czy będziemy musieli zapłacić od tego jakiś podatek ? Chodzi o
    stowarzyszenie i osoby z nieformalnego ruchu.

    - Czy to w ogóle jest legalne ? A jeśli nie to co zrobić aby było legalne ?

    - Czy jest jakaś możliwość zabezpieczenia się przed ew. defraudacją
    pieniędzy przez to stowarzyszenie ? Mogli by po prostu cofnąć nam
    upoważnienie do wypłaty środków... (prawdopodobnie coś takie się nie
    stanie ale lepiej dmuchać na zimne :) )

    - Na część sumy jest możliwość dostarczenia rachunków, będą w ogóle
    potrzebne ?

    Pozdrawiam i prosze o szybką odpowiedz :)

  • 2. Data: 2004-01-26 06:49:28
    Temat: Re: Stowarzyszenie - Jak to zaksięgować ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jan 2004, Michał N wrote:

    >+ Mamy następujący problem :
    >+
    >+ Pewny nieformalny ruch (stowarzyszenie w trakcie tworzenia) dostał pewną
    >+ (mniejszą od 10 000 dolarow) kwote od organizacji zagranicznej.

    Zastrzegam że prawnikiem nie jestem.
    Ale albo istnieje takie pojęcie jak "stowarzyszenie w trakcie
    tworzenia" (bo dla FIRMY będącej spółką - owszem, istnieje)
    i wtedy nie jest to żadne "nieformalne stowarzyszenie" (ale
    "organizacja w organizacji ;>), albo nie istnieje - i wtedy
    jest to zwykły szwindel, przynajmniej w świetle znanego mi prawa.
    Osoba (lub osoby) fizyczna chcą zgarnąć bez podatku pieniądze
    pochodzące zza granicy pod przykrywką "innej zarejestrowanej
    organizacji".
    IHMO - nie tak grupa, tu się dyskutuje jak LEGALNIE płacić
    *dobrze policzone* ;) podatki :]
    [...]
> [...]
    >+ założone przez to stowarzyszenie na okazje przelania pieniędzy.
    >+ Następnie pieniądze te miały by od razu trafić do rąk tego nieformalnego

    W sam raz dla jakiegoś "redaktora śledczego" :)

    [...]
    >+ - Czy to w ogóle jest legalne ?

    Pod "przykrywką" stowarzyszenia ?? Nie sądzę.

    >+ A jeśli nie to co zrobić aby było legalne ?

    Założyć stowarzyszenie ?? ;>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (niestowarzyszony w stowarzyszeniach :>)

  • 3. Data: 2004-01-27 00:12:24
    Od: Michał N <l...@a...pl>

> [...]
    > organizacji".
    > IHMO - nie tak grupa, tu się dyskutuje jak LEGALNIE płacić

    Stowarzyszenia nie rejestruje się z dnia na dzień a zrobić coś w tym
    kraju to powinno się już dawno, następna taka okazja może nam się szybko
    nie trafić. I to nie jest żaden szwindel!
    Stowarzyszenie ma wpisany nasz cel w celach statutowych, mu mieli byśmy
    go właśnie realizować jednak nie zamierzamy być członkami tego
    stowarzyszenia.
    No cóź, sprawa na razie nie wygląda najlepiej i jeśli nic nie wymyślimy
    sianko nam przepadnie :(

  • 4. Data: 2004-02-04 12:20:35
    Od: Andy<a...@c...pl>

    Jezeli pytasz jak to zaksięgować, tzn. że prowadzona jest księga
    rachunkowa - to w czym problem. Jeżeli jesteś z Warszawy lub okolic
    to skontaktuj się ze mną:
    a...@c...pl
    Prowadzę usługowo księgi rachunkowe.
    Andy