    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Stowarzyszenie - Jak to zaksięgować ?
    Date: Mon, 26 Jan 2004 07:49:28 +0100

    On Fri, 23 Jan 2004, Michał N wrote:

    >+ Mamy następujący problem :
    >+
    >+ Pewny nieformalny ruch (stowarzyszenie w trakcie tworzenia) dostał pewną
    >+ (mniejszą od 10 000 dolarow) kwote od organizacji zagranicznej.

    Zastrzegam że prawnikiem nie jestem.
    Ale albo istnieje takie pojęcie jak "stowarzyszenie w trakcie
    tworzenia" (bo dla FIRMY będącej spółką - owszem, istnieje)
    i wtedy nie jest to żadne "nieformalne stowarzyszenie" (ale
    "organizacja w organizacji ;>), albo nie istnieje - i wtedy
    jest to zwykły szwindel, przynajmniej w świetle znanego mi prawa.
    Osoba (lub osoby) fizyczna chcą zgarnąć bez podatku pieniądze
    pochodzące zza granicy pod przykrywką "innej zarejestrowanej
    organizacji".
    IHMO - nie tak grupa, tu się dyskutuje jak LEGALNIE płacić
    *dobrze policzone* ;) podatki :]
    [...]
    >+ Pieniądze miały by być przelane na specjalne subkonto dewizowe założone
    >+ przy koncie tego stowarzyszenia lub ew. na osobne konto dewizowe
    >+ założone przez to stowarzyszenie na okazje przelania pieniędzy.
    >+ Następnie pieniądze te miały by od razu trafić do rąk tego nieformalnego
    >+ ruchu.

    W sam raz dla jakiegoś "redaktora śledczego" :)

    [...]
    >+ - Czy to w ogóle jest legalne ?

    Pod "przykrywką" stowarzyszenia ?? Nie sądzę.

    >+ A jeśli nie to co zrobić aby było legalne ?

    Założyć stowarzyszenie ?? ;>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (niestowarzyszony w stowarzyszeniach :>)