  • 1. Data: 2003-04-30 09:40:37
    Temat: Strata a PIT-5
    Od: "Johnie Walker" <j...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Od 10 marca prowadze jednoosobowa DG (KPiR+VAT) i w marcu mialem okolo 800
    straty. Dlugo zastanawialem sie czy skladac PIT-5 i w koncu doszedlem do
    wniosku ze nie ma sensu tego robic skoro mam do zaplacenia O PLN podatku
    dochodowego.:-)
    Jednak juz za kwiecien musze zlozyc PIT-5, ale zastanawia mnie czy moge do
    kosztow ktore ponioslem w kwietniu doliczyc koszty/strate za marzec?. Tak na
    logike to moge, ale wolalbym sie upewnic. :-) Czy jest jakas instrukcja do
    wypelniania PIT-5? Bo na stronach MF, do ktorych Kolodko odsyla wszystko co
    sie rusza, znalazlem tylko instrukcje do PIT-36 i 37. :-(

    Regards,
    Johnie

  • 2. Data: 2003-04-30 10:03:08
    Temat: Re: Strata a PIT-5
    Od: "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Johnie Walker" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    co
    > sie rusza, znalazlem tylko instrukcje do PIT-36 i 37. :-(
    w pit 5 wpisujesz wszystkie pozycje rosnąco (przychód, koszt i dochód) czyli
    kwoty od początku roku.

    wiola

  • 3. Data: 2003-04-30 11:40:20
    Od: "Johnie Walker" <j...@N...gazeta.pl>

    Wioletta Bogusz <w...@p...onet.pl> napisał(a):
    [.....]
    > w pit 5 wpisujesz wszystkie pozycje rosnąco (przychód, koszt i dochód)
    > czyli kwoty od początku roku.
    Dzieki za odpowiedz. Tak mi sie wydawalo, ze jest tak jak napisalas. Ciekawi
    mnie natomiast jedna sprawa. Mianowicie, czy do tak oficjalnego formularza jak
    PIT-5 istnieje jakas oficjalna instrukcja wydana przez MF? Bo jesli nie
    istnieje (przynajmniej ja nic takiego w Sieci nie znalazlem), to jak zwykly,
    szary podatnik moze dowiedziec sie w jaki sposob nalezy wypelnic ten
    formularz? Przeciez nawet osoby prowadzace biura rachunkowe musialy gdzies
    kiedys "wyczytac" wiedze, ktora posiadaja.
    To samo dotyczy VAT-7, chociaz z tym formularzem jakos sobie poradzilem bez
    instrukcji. :-)

    Regards,
    Johnie

  • 4. Data: 2003-04-30 11:49:47
    Od: "Johnie Walker" <j...@N...gazeta.pl>

    Wioletta Bogusz <w...@p...onet.pl> napisał(a):
    [.....]
    > w pit 5 wpisujesz wszystkie pozycje rosnąco (przychód, koszt i dochód)
    > czyli kwoty od początku roku.
    Aha, i jeszcze jedna sprawa. Rozumiem ze ta sama zasada dotyczy rowniez
    skladek na ZUS (jesli nie zostaly zaliczone do KUP)?

    Regards,
    Johnie

  • 5. Data: 2003-05-01 16:48:41
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    co
    > sie rusza, znalazlem tylko instrukcje do PIT-36 i 37. :-(

    Tak wogle, to PIT-5 składasz po raz pierwszy dopiero, gdy wystąpi podatek do
    zapłacenia (czyli po wszystkich odliczeniach - np. na ub. zdrowotne,
    wyjdzie, że coś trzeba zapłacić). I od tego dnia do końca roku już co
    miesiąc. Pod. dochodowy rozlicza się narastająco, więc koszty z
    wczesniejszych miesiecy obnizaja dochod (w ciagu tego samego roku).

    Pozdrawiam,
    BaLab