    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Strata a PIT-5
    Date: Thu, 1 May 2003 18:48:41 +0200

    Użytkownik "Johnie Walker" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:b8o5ml$1j3$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > Od 10 marca prowadze jednoosobowa DG (KPiR+VAT) i w marcu mialem okolo 800
    > straty. Dlugo zastanawialem sie czy skladac PIT-5 i w koncu doszedlem do
    > wniosku ze nie ma sensu tego robic skoro mam do zaplacenia O PLN podatku
    > dochodowego.:-)
    > Jednak juz za kwiecien musze zlozyc PIT-5, ale zastanawia mnie czy moge do
    > kosztow ktore ponioslem w kwietniu doliczyc koszty/strate za marzec?. Tak
    na
    > logike to moge, ale wolalbym sie upewnic. :-) Czy jest jakas instrukcja do
> [...]

    Tak wogle, to PIT-5 składasz po raz pierwszy dopiero, gdy wystąpi podatek do
    zapłacenia (czyli po wszystkich odliczeniach - np. na ub. zdrowotne,
    wyjdzie, że coś trzeba zapłacić). I od tego dnia do końca roku już co
    miesiąc. Pod. dochodowy rozlicza się narastająco, więc koszty z
    wczesniejszych miesiecy obnizaja dochod (w ciagu tego samego roku).

    Pozdrawiam,
    BaLab