  • 1. Data: 2009-03-03 12:00:33
    Temat: nota korygująca(dopisanie osoby),czy to będzie problem?
    Od: " finalc" <f...@W...gazeta.pl>

    Dokonałem wraz z drugą os. fizyczną (żadne z nas NIE prowadzi dg) zakupu.

    Zakup ratalny.

    Raty na 2 osoby fizyczne

    Faktura tylko na jedną, bo sprzedawca twierdzi,że tylko tak można.

    Przyjmujemy to za pewnik,bo w końcu "sprzedawca się zna",a my jesteśmy
    laikami.

    Po czasie (3 miesiące)powziąłem informację, że jednak sprzedawca nie miał
    racji i mogliśmy występować we dwoje na tej fakturze.

    Teraz chcę wystąpić o potwierdzenie danych na nocie korygującej (rozszerzenie
    treści o dane drugiej osoby).

    Najważniejsze : czy w tym przypadku ktoś nie wymyśli,że druga osoba , która
    wcześniej nie figurowała na fakturze, nagle otrzymuje "darowiznę", od której
    musiałaby zaplacić podatek ?

    Moim zdaniem , umowa ratalna zawarta w momencie zakupu - na której są dwaj
    kredytobiorcy, jasno wskazuje, że nota ma na celu skorygowanie błędu
    sprzedawcy i nic złego na celu nie mamy.

    Podkreślam, że nota "doda"nazwisko jednego z dwóch kredytobiorców do faktury,
    na której ten dotychczas nie figuruje- nikt "znikąd" się nie pojawia.

    Sugerowałem sprzedawcy dodatkowe podpisanie oświadczenia, ze notę sporządzamy
    w celu napraswienia błedu,który powstał z winy podmiotu sprzedającego,ale ten
    twierdzi, że może jedynie przystać na notę i nic więcej, a żadnych problemów
    dla nas takie rozwiązanie, jego zdaniem nie nie rodzi - również powołuje się
    na wspólny kredyt jako dowód dobrych intencji z naszej strony.

    Czy Waszym zdaniem takie rozwiązanie jest właściwe i nie może powodować dla
    nas,a szczeólnie dla osoby,która będzie dodana notą, żadnych problemów ?

    Jak ewentualnie inaczej to rozwiązać,aby wszystko było zgodnie z prawem ?