  • 1. Data: 2003-02-17 11:59:12
    Temat: Szkoda AC i zwrot Vat ???
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

    Miałem ostatnio niemiłą przygodę, wylądowałem w rowie i muszę skorzystać z
    AC.
    Na moje nieszczęście ubezpieczyłem się od kwoty netto i teraz
    najprawdopodobniej ubezpieczyciel wypłaci mi pieniądze za naprawę bez VATu.
    Ponieważ to będą duże pieniądze, chciałem się zapytać czy mogę otrzymać
    zwrot VATu z Urzędu Skarbowego?

    Mariusz

  • 2. Data: 2003-02-17 12:07:51
    Temat: Re: Szkoda AC i zwrot Vat ???
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 17-02-2003 12:59, Użytkownik Mariusz napisał:
> [...]
    > Ponieważ to będą duże pieniądze, chciałem się zapytać czy mogę otrzymać

    Nie bardzo rozumiem - jak mozna ubepzieczyc sie od kwoty netto?
    Sa takie opcje w polisach???
    Nawet jeżeli sa, to żadnego zwortu VAT nie dostaniesz.

    Bo że za samochód wprowadzony do EŚT dostajesz odszkodowanie w kwocie
    netto to normalne - VAT odliczasz sobie z faktury za naprawę.

    Ale ubezpieczenie na netto???

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-02-17 12:56:38
    Od: "Bogus" <b...@w...pl>

    > Ale ubezpieczenie na netto???

    Po prostu ubezpieczenie na niższą kwotę (o 22%). Jak ubezpieczony jest
    vatowcem to, jak powiedziałaś, odlicza VAT od faktur za naprawy, płaci
    mniejsze składki za to ma mniejsze kwoty odszkodowań.

    Pozdrawiam
    Boguś

  • 4. Data: 2003-02-17 13:07:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 17-02-2003 13:56, Użytkownik Bogus napisał:

    > Po prostu ubezpieczenie na niższą kwotę (o 22%). Jak ubezpieczony jest
    > vatowcem to, jak powiedziałaś, odlicza VAT od faktur za naprawy, płaci
    > mniejsze składki za to ma mniejsze kwoty odszkodowań.

    Nie mów mi, że gdyby ubezpieczył samochód brutto i był VATowcem do
    dostałby odszkodowanie BRUTTO.
    Przecież i tak VAToweic dostanie odszkodowanie netto. Więc gdzie sens
    gdzie logika???
    Druga sprawa że nigdy sie z atkim ubezpieczeniem nie spotkałam.
    A może to po prostu 22% udziału wlasnego, nie żaden VAT?

    Zreszta nasz nieszczęśny kolega chyba vatowcem nie jest, bo nie miałby
    problemu.

    Dziwne że jak człowiek płaci nizsze składki bo z czegos rezygnuje to nie
    mysli, że potem może go to troche kosztowac.
    Bieże udział własny, a potem narzeka że musi sam wstawiać szybe za
    kilkaset zlotych bo ubezpieczenie działa dopiero powyżej 1500zl szkody.
    I dwa razy dopłaci co na skladkach zaoszczędził.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-02-17 13:30:25
    Od: "Bogus" <b...@w...pl>

    > Nie mów mi, że gdyby ubezpieczył samochód brutto i był VATowcem do
    > dostałby odszkodowanie BRUTTO.

    A nie ??!! Pewnie jak zwykle masz rację, ale na mój maleńki rozumek
    podatnika to co ubezpieczalnie obchodzi czy jam vatman czy nie?

> [...]
    > Druga sprawa że nigdy sie z atkim ubezpieczeniem nie spotkałam.
    > A może to po prostu 22% udziału wlasnego, nie żaden VAT?

    Ja jak ubezpieczałem kiedyś autko to wyraźnie mi powiedziano, że to jest
    ubezpieczenie z WYłączeniem udziału własnego i odszkodowanie wypłacane jest
    w kwocie netto. W zamian było coś taniej.

    > Zreszta nasz nieszczęśny kolega chyba vatowcem nie jest, bo nie miałby
    > problemu.

    A może jest tylko naprawę uskutecznił u pana Kazia. (No chyba że już działa
    ten przepis, że nie można u pana Kazia)

    Pozdrawiam
    Boguś

  • 6. Data: 2003-02-17 13:47:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 17-02-2003 14:30, Użytkownik Bogus napisał:

    > A nie ??!! Pewnie jak zwykle masz rację, ale na mój maleńki rozumek
    > podatnika to co ubezpieczalnie obchodzi czy jam vatman czy nie?

    Oj, chyba nie mówisz powaznie.
    Ile razy wałkowalismy tu, że odszkodowanie za środek trwały wprowadzony
    do ewidencji przez płatnika VAT dostaje sie w kwocie netto. VAT odlicza
    sie z faktury za naprawę. Nawet wyroku były w tej sprawie.
    Nie dotyczy to odszkodowania za utrate calego samochodu (wtedy nie ma
    naprawy), o ile płatnik nie mógł odliczyc VAT przy zakupie.

    > Ja jak ubezpieczałem kiedyś autko to wyraźnie mi powiedziano, że to jest
    > ubezpieczenie z WYłączeniem udziału własnego i odszkodowanie wypłacane jest
    > w kwocie netto. W zamian było coś taniej.

    Hmm... nie spotkałam sie nigdy z taką opcją, nawet m nic takiego nigdy
    nie porponowali (a udział wlasny to i owszem, porponowali, ale nie
    wzięłam i mi się już 3 lata składek zwrociły z AC)
    A to taniej wlaśnie sie jednemu panu mści...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-02-17 13:57:59
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

    Może wyjaśnię:
    Ubezpieczyłem od kwoty netto bo miałem taką możliwość, po co płacić większą
    stawkę jak i tak ubezpieczenie wypłacą mi w kwocie netto.
    Nie naprawiam u Kazia tylko w autoryzowanym serwisie, a pytam się o zwrot
    Vat bo mam b. małe dochody (ostatnio) i w "normalny" sposób długo tego Vatu
    nie odzyskam.

    Pzdrawiam
    Mariusz

  • 8. Data: 2003-02-17 14:02:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 17-02-2003 14:57, Użytkownik Mariusz napisał:
    > Może wyjaśnię:
    > Ubezpieczyłem od kwoty netto bo miałem taką możliwość, po co płacić większą
    > stawkę jak i tak ubezpieczenie wypłacą mi w kwocie netto.
    Pamietaj, że jak ci samochód ukradną, to tez dostaniesz odszkodowanie w
    kwocie netto, naet gdy nie mogłes sobie VATu przy zakupie odliczyć...

    > Nie naprawiam u Kazia tylko w autoryzowanym serwisie, a pytam się o zwrot
    > Vat bo mam b. małe dochody (ostatnio) i w "normalny" sposób długo tego Vatu
    > nie odzyskam.

    Nie ma podstaw do zwrotu, chyba ze sprzedajesz na stawki nizsze niż 22%,
    a i to tylko do wysokości 22% od sprzedazy z nizszymi stawkami.

    Maddy

    ps. to nie mozna od razu kawe na ławe a nie tajemnice robic "a sami
    zgadnijcie o co mi chodziło"

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-02-17 14:09:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Hmm... nie spotkałam sie nigdy z taką opcją, nawet m nic takiego
    nigdy
    > nie porponowali

    Leasingodawcy mają np samochody ubezpieczone netto

  • 10. Data: 2003-02-19 13:16:39
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 17 Feb 2003 13:07:51 +0100, w
    <b2qjcj$7o0$1@atlantis.news.tpi.pl>, Maddy <m...@e...com.pl>
    napisał(-a):

    > Nie bardzo rozumiem - jak mozna ubepzieczyc sie od kwoty netto?

    Normalnie. Chyba każdy ubezpieczyciel ubezpiecza auto firmowe od
    wartości netto.

    > Sa takie opcje w polisach???

    To chyba nawet nie była opjca, po prostu tak jest z autem VATmańskim.

    > Nawet jeżeli sa, to żadnego zwortu VAT nie dostaniesz.

    Why? Ubezpieczyciel wypłaca wartość naprawy netto, fakturę dostajesz i
    opłaczasz brutto, a VAT odliczasz z kwoty należnej US.