  • 1. Data: 2003-02-17 10:45:05
    Temat: zdrowotne razy 2?
    Od: "danutka" <d...@w...pl>

    witam
    Prosze mi powiedziec, czy jesli prowadze dwie działalności gospodarcze, tzn
    wspólnik w s.c. i w innej działalności właściciel, to czy płace składke
    zdrowotną razy dwa?
    Danutka

  • 2. Data: 2003-02-17 12:02:37
    Temat: Re: zdrowotne razy 2?
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    Mnie to kurna tłumaczyli tak:
    Od każdego wpisu do działalności gospodarczej płacisz zdrowotne. Czyli jak
    masz dwie działalności i dwa wpisy to płacisz dwa razy a jak trzy
    działalności, to trzy razy składka na ubezpieczenie zdrowotne.
    Za to jak pójdziesz do szpitala na wyrostek, to będą wycinali go zarówno z
    lewej , jak i z prawej strony.
    Jeśli posiadasz trzy wpisy to rozetną plecy i tam w trzecim miejscu będą
    szukali.
    A jak pójdziesz rodzić, to w zależności ile składek opłacałaś, tyle porodów
    będziesz miała.

    a poza tym to pozdrawiam
    fart

    to, że nie lubie ZUS .... to wcale nie znaczy że lubie ustawę zdrowotną

  • 3. Data: 2003-02-19 21:43:49
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "danutka" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    tzn
    > wspólnik w s.c. i w innej działalności właściciel, to czy płace składke
    ====================================
    tytuł do ubezpieczenia jest jeden "pozarolnicza działalność gospodarcza" a
    więc niezależnie od ilości miejsc w których tę dzialalnośc prowadzisz
    składkę zdrowotną opłacasz 1 raz.

    Tomek A.

  • 4. Data: 2003-02-20 00:19:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Feb 2003, Atomek wrote:

> [...]
    >+ > tzn wspólnik w s.c. i w innej działalności właściciel, to czy płace
    [...]
    >+ tytuł do ubezpieczenia jest jeden "pozarolnicza działalność gospodarcza"
    >+ a więc niezależnie od ilości miejsc w których tę dzialalnośc prowadzisz
    >+ składkę zdrowotną opłacasz 1 raz.

    Miejsca to pewnie nic do "razowości" nie mają.
    Ale jak pamiętam wnioski z dyskusji - to nie ma zakazu prowadzenia
    DG na oddzielnych wpisach. A podobnoż taki wpis to jest właśnie
    "tytuł" do płacenia składki !
    Wysoce prawdopodobne jest że "danutka" prowadzi obie DG na jednym
    wpisie, ale tacy co mają 2 wpisy (lub więcej) zgłosili się wtedy
    na grupie... Żyje jeszcze ktoś z wielowpisowych ?? (strata 0,25%
    na każdym wpisie !)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-02-20 08:46:07
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

> [...]
    > wpisie, ale tacy co mają 2 wpisy (lub więcej) zgłosili się wtedy
    > na grupie... Żyje jeszcze ktoś z wielowpisowych ?? (strata 0,25%

    taaa - place podwojna skladke na zdrowotne bo mam dwie dzialanosci
    gospodarcze pod rozna nazwa
    :-(

    ania
    www.koncepcja.aem.pl
    Krakuf
    kompromis F650 CS

  • 6. Data: 2003-02-20 10:21:41
    Od: "Klaus" <k...@N...gazeta.pl>

    ania <a...@e...pl_#@!%> napisał(a):

    > taaa - place podwojna skladke na zdrowotne bo mam dwie dzialanosci
    > gospodarcze pod rozna nazwa
    > :-(

    Sam fakt "roznych nazw" nie obliguje do placenia podwojnej skladki jesli jest
    na jednym wpisie.

  • 7. Data: 2003-02-20 16:33:33
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    > Sam fakt "roznych nazw" nie obliguje do placenia podwojnej skladki jesli
    jest
    > na jednym wpisie.
    ================
    to jest cytat z poradnika

    "Obowiązek opłacania składek na ubezpieczenie zdrowotne od każdej
    prowadzonej działalności gospodarczej. Do 26 września 2001 r. składka na
    ubezpieczenie zdrowotne była opłacana od jednej zgłoszonej do ewidencji
    działalności gospodarczej, czyli wówczas, gdy osoba prowadząca taką
    działalność podlegała ubezpieczeniom społecznym obowiązkowo lub miała prawo
    do dobrowolnych ubezpieczeń - nawet gdy z tego prawa nie skorzystała.
    Dlatego też, osoba prowadząca kilka rodzajów pozarolniczej działalności
    składkę na ubezpieczenie zdrowotne odprowadzała tylko z tytułu prowadzenia
    jednej, wybranej działalności. Tylko bowiem z tego jednego tytułu podlegała
    ubezpieczeniom społecznym."

    "Zgodnie z art. 22 ust. 2 ustawy o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym,
    jeżeli ubezpieczony uzyskuje przychody z więcej niż jednego źródła w ramach
    takiego samego tytułu do objęcia obowiązkiem ubezpieczenia, o którym mowa w
    art. 8 tej ustawy, składka na ubezpieczenie zdrowotne opłacana jest od
    każdego ze źródeł przychodów."

    Tomek A.

  • 8. Data: 2003-03-03 23:42:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Feb 2003, Klaus wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ Sam fakt "roznych nazw" nie obliguje do placenia podwojnej skladki jesli jest

    Pamiętasz dyskusję o nazwach ?
    Bo ja pamiętam że ktoś się zgłaszał iż taki wpis ma (z 2 nazwami).
    AFAIR jest niezgodny z prawem ! - jednym z elementów DG jest jej
    nazwa (patrz PDG). Po walce z materią doszliśmy do podsumowania:
    - zgodny z prawem jest przypadek kiedy na 1 wpisie są dwie
    DG o tej samej nazwie
    - byli tacy co tak mają. "Swoje" i S.C., jako że dopisek: "imię
    nazwisko" oraz: "S.C." są wyróżnikami a nie nazwą właściwą :)

    Do tego co podajesz powyżej mam zastrzeżenia :|, trudno !
    Zastrzeżenie nie dotyczy "nie obliguje...jeśli na jednym
    wpisie" (bo to prawda) tylko "rożnych nazw...na jednym wpisie"

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-03-04 10:09:26
    Od: "Klaus" <k...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > Zastrzeżenie nie dotyczy "nie obliguje...jeśli na jednym
    > wpisie" (bo to prawda) tylko "rożnych nazw...na jednym wpisie"

    Przyznaje ze nie sledzilem wczesniejszych watkow na ten temat. Jednak ja sam
    posiadam dwie rozne nazwy na jednym wpisie: wlasna DG i jako wspolnik w s.c.
    Oprocz imienia i nazwiska sa tam wlasnie podane nazwy. Zdrowotne place
    oczywiscie raz (co prawda o raz za duzo ale to juz nie ten watek :)

  • 10. Data: 2003-03-04 10:36:00
    Od: "Klaus" <k...@N...gazeta.pl>

    Atomek <l...@p...onet.pl> napisał(a):
    > jest
    > ================
    > to jest cytat z poradnika
    [ciach]

> [...]
    > art. 8 tej ustawy, składka na ubezpieczenie zdrowotne opłacana jest od

    Zgadza sie ale jest tez:
    "Osoba prowadząca pozarolniczą działalność gospodarczą na podstawie kilku
    wpisów do ewidencji działalności gospodarczej obowiązana jest - bez względu
    na uzyskiwanie przychodu w ramach tych wpisów - do opłacania składki na
    ubezpieczenie zdrowotne od podstawy wymiaru nie niższej niż 60% przeciętnego
    wynagrodzenia w poprzednim kwartale przemnożonej przez liczbę wpisów"

    Czyli jak ktos (jak np ja) ma kilka DG na jednym wpisie to tak naprawde placi
    zdrowotne tylko raz.
    Oprocz tego znalazlem tez:
    "Osoba prowadząca pozarolniczą działalność gospodarczą, która dokonała wyboru
    ubezpieczenia społecznego rolników, składkę na ubezpieczenie zdrowotne
    odprowadza tylko z jednego tytułu"

    Czyli jest to kolejny dowod na to ze warto zostac rolnikiem czego sobie i
    innym prowadzacym DG z calego serca zycze :)