  • 1. Data: 2004-11-18 08:30:27
    Temat: Szukamy Odp
    Od: "Diana" <i...@p...onet.pl>

    witam Państwa i szukam odp?

    Podpisałam Umowę z Firmą oraz Weksel na 50.000zł 2002r do chwili Firma ta nie
    zapłaciła za Faktury i Weksel

    okazało się ze dana Firma nie posiada majątku zadnego poprostu nie ma nic co
    wtakim razie mam zrobić ?

    czt taka sprawa w sądzie to sprawa karna czy Cywilna co grozi takiej firmie
    oraz jak Firma ogłosiła upadłość poniewaz zbankrutowała co wtedy?

  • 2. Data: 2004-11-18 11:55:39
    Temat: Re: Szukamy Odp
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Nov 2004, Diana wrote:
    [...]
    >+ Podpisałam Umowę z Firmą oraz Weksel na 50.000zł 2002r do chwili Firma ta nie
    >+ zapłaciła za Faktury i Weksel

    Możesz po polsku ?
    Jeśli *ty* podpisałaś weksel, to znaczy ze TY go masz zapłacić, tak ?
    :]

    >+ okazało się ze dana Firma nie posiada majątku zadnego poprostu nie ma nic co
    >+ wtakim razie mam zrobić ?

    Oczywiście powiadomić grupowiczów o formie prawnej owej firmy nie
    masz zamiaru. To ja ci też coś zapodam: weź groups.google.pl,
    zaawansowane, grupa "podatki" i hasła "wróżka wróżek".

    >+ czt taka sprawa w sądzie to sprawa karna czy Cywilna

    Karna tylko jeśli byłoby to przestępstwo :]
    To raczej na grupie .prawo IMHO (prawnikiem nie jestem) jedynie
    w przypadku jeśli umiesz udowodnić że WIEDZIELI w momencie podpisywania
    że weksla nie będą w stanie zapłacić lub CELOWO doprowadzili
    do niewypłacalności. O ile rozumiem wypowiedzi na .prawo - bardzo
    trudne jeśli nie niewykonalne :(

    >+ co grozi takiej firmie

    J.w.
    O ile dobrze widziałem w komentarzach, to *jeśli* byli na etapie
    "już zbankrutowali" a właściciel lub zarząd nie zgłosili na czas
    do sądu że są niewypłacalni - mogą za to odpowiedzieć (za "doprowadzenie
    innych kontrahentów do niekorzystnego rozporządzenia mieniem"), ale
    czy tobie coś to da - nie wiem.
    Acha: z góry zastrzegę: co czytałem to piszę, nie spodziewaj się
    po mnie pomocy prawnej :[

    >+ oraz jak Firma ogłosiła upadłość poniewaz zbankrutowała co wtedy?

    ...to jesteś w którejś-tam dalszej grupie wierzycieli.
    Po pracownikach, ZUSach, USach i oczywiście tych którzy długi
    zabezpieczyli hipoteką. Czyli w praktyce... szkoda gadać :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)